اشکال در فرآیندهای ارائه خدمات مهمترین چالش حوزه سلامت در مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در مشهد گفت: در حال حاضر فرآیند مشترکی در مراکز درمانی برای ارائه خدمات به بیماران وجود ندارد و بیشتر مدل های فرآیندی بر اساس تجربه ارائه می شود.
دکتر محمد حسین سالاریان زاده در سومین همایش ملی تحول و نوآوری سازمان با رویکرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت افزود: نبود استانداردها و مقررات در فرآیند ارائه خدمات موجب شده تا بیماران در زمان مراجعه دارای چند همراه برای پیگیری امور خود باشند.
وی گفت: با توجه به تحولات نظام سلامت در سال های اخیر زیر ساخت های تشکیلاتی و فرآیند ارائه خدمات باید از حالت سنتی خارج شده و به شکل نوین طراحی و اجرا شود.
سالاریان زاده افزود: واحدهای توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه ها به عنوان مرکز تحقیق و توسعه سازمان محسوب می شوند و اگر اقدام موثری در این واحدها انجام نشود سازمان بهبود نمی یابد.
او گفت: رفع اشکالات ساختاری در حوزه سلامت با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مهمترین اولویت سال آینده است.
سومین همایش ملی تحول و نوآوری سازمان با رویکرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در مشهد تا فردا ادامه دارد.