اولویت دادن به قطارهای باری و محدودیتهای ایجاد شده در سیر و حرکت ریلی موجب تأخیر قطارهای مسافری و افزایش نارضایتی مسافران شده است
محمد رجبی افزود: با توجه به این که برنامه زمانبندی سیر و حرکت قطارها براساس برنامهریزی ارائه شده از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام میشود و در این برنامهریزی معمولاً اولویت سیر به دلیل مسألهی درآمدزایی با قطارهای باری است لذا شاهد بروز تأخیرات مکرر در روزهای اخیر هستیم به طوری که میانگین سیر قطارها به سه ساعت و نیم رسیده است.
مدیرعامل رجا گفت: در همین رابطه ممکن است در حین سیر قطار، مشکلاتی در خصوص نظافت کوپهها یا سرویسهای بهداشتی بوجود بیاید که به محض رسیدن قطار به مقصد توسط ماموران مجدداً برطرف میشود.
وی افزود: با توجه به مشکلات عمده همچون عمر بالا و فرسودگی ناوگان و تعداد زیاد قطارهای در سیر، در برخی موارد مشکلات فنی مانند خرابی دیزل قطارها در زمان سیر اتفاق میافتد که به دلیل زمانبر بودن عملیات پشتیبانی و تأمین دیزل جایگزین شاهد تأخیرات ناخواستهای در این مواقع هستیم.
مدیرعامل رجا گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات و معضلات ریشهای در بخش مسافری بویژه در تخصیص اعتبارات لازم جهت سرمایه گذاری و تجهیز و توسعه ناوگان ریلی متناسب با رشد روزافزون تقاضا، موجب شده تا خدمات ارائه شده بعضاً در حد انتظارات مسافران نباشد.
وی افزود: با این حال کارکنان زحمتکش و مسؤولان خدوم این شرکت به رغم وجود موانع و مشکلات اساسی بر سر راه خدمات رسانی بهتر، تمام سعی و تلاش خود را به کار میگیرند تا با استفاده بهینه از ظرفیتها و امکانات موجود موجبات رفاه و آسایش هموطنان را فراهم آورند.
رجبی با بیان این که احترام به حقوق مسافران، تکریم ارباب رجوع و تأمین راحتی و آسایش سفر برای هموطنان عزیز از سیاستهای اصلی این شرکت است و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمیورزیم، گفت: این شرکت از کاستیها و نارساییهای به وجود آمده از مردم عذرخواهی کرده و اطمینان میدهم همکاران ما تمامی تلاش خود را خواهند کرد تا در سفرهای بعدی شاهد کمبودها و محدودیتهای فوق نباشیم.