ارتقا جایگاه منزلت زنان در رسانه ملی
در نشست هم اندیشی بانوان فرهیخته و مدیران و مشاوران امور بانوان دستگاههای اجرایی بر توجه ویژه برنامه سازان به حوزه زنان و خانواده تاکید شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مشاور امور زنان و خانواده مرکز سرمایه انسانی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این نشست با بیان اینکه امور بانوان رسانه ملی تحکیم بنیان خانواده را در اولویت برنامههای خود قرار داده است، افزود: نشستهای مختلف منطقهای با محور زنان و خانواده و با هدف پرداختن به ارتقا منزلت و سلامت روح و روان زنان در مراکز برگزار میشود که با دعوت از کارشناسان و متخصصان حوزه زنان و خانواده اولویتهای این حوزه شناسایی و در اختیار برنامه سازان رسانه ملی قرار میگیرد.
سپهری افزود: معاونت صدا با ۱۵ شبکه رادیویی، معاونت سیما با ۲۲ شبکه تلویزیونی، امور استانها با ۳۳ شبکه استانی و شبکههای برون مرزی تلاش میکنند در حوزههای مختلف از جمله زنان و خانواده مطالبات مردم را به گوش مسئولان برسانند و نقش مهم خود را در قالب آموزش و هدایت گری افکار عمومی به خوبی ایفا کنند.
سپهری تاکید کرد: در عرصه جنگ فرهنگی و اقتصادی باید بر خانواده به عنوان عنصر اصلی جامعه تمرکز بیشتری شود و به نقش انسان ساز مادر که باید جهادگران اقتصادی را تربیت کند توجه ویژه شود.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه زنان در توسعه فرهنگی و اجتماعی نقش اساسی دارند، اما همواره کمترین بودجهها به حوزه زنان اختصاص دارد، اظهار داشت: با این وجود اگر فقط نگاهها به بودجه باشد در حوزه زنان و خانواده عقب میمانیم.
دستغیب، در این مراسم که به مناسبت بزرگداشت هفته زن برگزار شد ، خطاب به برنامه سازان رسانه ملی تاکید کرد: در کنار شناسایی و معرفی مردان توانمند باید برنامههای بیشتری در خصوص معرفی زنان موفق و الگو ساخته شود .
وی تاکید کرد : در حوزه خانواده بویژه موضوعات مشاوره محور به دلیل هزینههای بالای جلسات مشاوره نقش صدا و سیما در ساخت برنامههای آموزشی، مشاوره و روانشناسی بسیار چشمگیر است.
دستغیب، بر همکاری مشاوران بانوان دستگاههای اجرایی با رسانه ملی با هدف فراهم کردن زمینه حضور هر چه بیشتر زنان توانمند در عرصه تصمیم گیری تاکید کرد.
دکتر نوابی نژاد از چهرههای ماندگار کشور نیز در حوزه ازدواج و تحکیم بنیان خانواده با ارایه برخی آمارها در حوزه ازدواج و طلاق، نقش رسانه ملی را در تحکیم بنیان خانواده بسیار موثر دانست و از سیاستگذاران رسانه ملی خواست بهترین زمانها را به پخش برنامههای خانواده محور و حوزه زنان اختصاص دهند.
دکتر موسوی متخصص حوزه رسانه نیز به اهمیت خانواده در تربیت فرزندان در عصر دیجیتال تاکید کرد و گفت: نیمی از جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی ایران از کاربران فعال شبکه های اجتماعی هستند که این موضوع نشان میدهد بخشی از تربیت فرزندانمان را فضای مجازی و رسانههای نوظهور برعهده دارد ؛ بنابراین نقش خانواده به ویژه والدین در افزایش سواد رسانهای انکار ناپذیر است و رسانه ملی به عنوان فراگیرترین ابزار رسانه در کشور میبایست در این زمینه به تولید محتوای سازنده اقدام کند.