دومین نمایشگاه صنعت نمایشگاهی کشور با حضور ۵۹ شرکت داخلی در محل نمایشگاه بین المللی تهران امروز آغاز به کار کرد
وی با اشاره به سیر تحولات صنعت نمایشگاهی در ایران گفت: با وجود آنکه بیش از ۵۰ سال سابقه برگزاری نمایشگاه در کشور ما وجود دارد، اما تا سال ۷۹ فقط یک نمایشگاه بازرگانی در تهران برپا میشد که در ۱۸ سال اخیر شاهد برگزاری نمایشگاههای رسمی در همه استانهای کشور هستیم.
حسین زاده ادامه داد: هم اکنون در ۳۲ سایت نمایشگاهی کشور، در کنار نمایشگاه بین المللی تهران بیش از ۵۰۰ عنوان نمایشگاهی و ۸۰ رویداد اصلی به عنوان یک نشان تجاری در غرب آسیا و خاورمیانه برگزار میشود.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاهها زمینهای برای توسعه فضای کسب و کار و ارزآوری است افزود: در کشورهای اروپایی سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصد درآمد ناخالص ملی از محل برگزاری نمایشگاهها و رویدادهای تجاری تامین میشود که ما در ایران نیز باید با بازنگری در استانداردهای نمایشگاهی این رقم را محقق کنیم.