رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور: کیفیت آموزش، مهم ترین دغدغه دانشگاههای فنی و حرفه ای است و اگر در این آن اقدامی نشود هزینه های انجام شده بر باد می رود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران , ابراهیم صالحی عمران در نشست هم اندیشی روسای مراکز، اعضای هیأت علمی و حراست های مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران در ساری افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای مجموعه رسالت ها و وظایفی در زمینه آموزش، انتقال اشتغال، مهارت، تولید، بهره وری، خدمات و غیره دارد و نظارت در این دانشگاه به این معناست که ببینیم چقدر از هدف هایش دور می شود.
وی نقش حراست را در نظارت بر دانشگاه برای دستیابی به اهدافش ظریف و حساس توصیف کرد و گفت: این مجموعه باید با پرهیز از ایجاد استرس، اعتماد اجتماعی را بالا ببرد.
صالحی عمران مرکز نظارت در دانشگاه را چشم رئیس دانشگاه دانست و گفت : این نظارت نه به معنای مچ گیری بلکه کسب اطلاعات و فهم دقیق از درون سیستم آموزش مهارت است.
وی افزود: نظارت و ارزشیابی و حراست نکات روانشناسانه خاص خود را طلب می کند، چیزی که مردم و سیستم اداری ما نیاز دارند این حس است که برخورد و رفتار عادلانه داشته باشیم و منصفانه قضاوت شوند.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر این که جامعه به مفاهیم اخلاقی همچون اعتماد و صداقت نیاز دارد، گفت: اینها در درازمدت سرمایه اخلاقی ایجاد می کند و دانشگاه فنی حرفه ای می تواند الگویی بسیاری از دانشگاه های دیگر در این زمینه باشد.
دومین نشست هم اندیشی نظارت و ارزیابی و حراست دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران روز گذشته در دانشگاه امام محمد باقر (ع) ساری آغاز به کار کرد و به مدت 2 روز ادامه می یابد.
این همایش کارگاههای نظارتی و حراستی نیز برای مسئولان مربوط دانشگاههای فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود.
در حال حاضر 178 آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه ای در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد 57 دانشکده اختصاصی بانوان است و حدود 150 رشته تحصیلی در آنها فعالیت دارند.
هم اکنون حدود 600 هزار دانشجو در دورههای مهارتی تحصیل میکنند که این رقم با در نظر گرفتن برنامه ششم توسعه باید تا پایان این برنامه به بیش از یک میلیون و200 هزار دانشجو افزایش یابد.