سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن حضور در هفتمین گام همایش ملی پویش صادرات، رویکرد اصلی سازمان را توانمندسازی بنگاهها عنوان کرد
وی این اقدام را سرفصل استراتژیهای سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد و افزود: در تفاهم با سازمان صنایع کوچک و اتاق تعاون مقرر شد که در قالب مدرسۀ صادرات، فضای هدفمند آموزشی طراحی شود که در بازهای ۲ ساله از ابتداییترین گامها تا مباحث پیچیده در فرآیند صادرات آموزش داده شود.
مودودی نشان تجاریرا به عنوان مهمترین ظرفیت مغفول در توسعۀ صادرات توصیف کرد و اظهار داشت: کشور ایران ۱.۲ درصد جمعیت جهان و ۱.۲ درصد تولید ناخالص جهانی را دارداما سهم ما از صادرات به بازارهای بینالمللی کمتر از ۲۵ درصد است. این به این معنی است که نتوانستیم خود را به دنیا معرفی و اعتماد بازار را جلب کنیم.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: اعتماد از گذشته شکل میگیرد و دنیا ایران را به عنوان یک کشور تولید کننده و صادرکننده نمیشناسد چرا که هنوز برای دنیا مبهم و ناشناخته هستیم و این تنها به مدد بهرهگیری از نشان تجاریامکانپذیر است، زیرا نشان تجاری داستان گذشته و داستان محصول است که برای بازار جذابیت و ارزش ایجاد میکند.
وی با قدردانی از تلاشهای دستاندرکاران پویش ملی صادرات در امر آموزش و اطلاعرسانی، صادرکنندگان جوان و فعالان متعهد اقتصادی را برای به دوش کشیدن بار سنگین صادرات و ساختن کشور برای نسل آینده دعوت کرد.