کمبود نقدینگی لازم، بزرگترین مسئله شرکتهای قطعه ساز خودرو در استان مرکزی است.
عابدی افزود: این شرکت با بکارگیری بیش از ۱۵۰ نفر نیروی ماهر و متخصص موفق به جلب نظر مساعد شرکتهای بزرگ خودروسازان بزر کشور ایران مانند سایپا، محورخودرو، زاگرس خودرو، بهمن موتور، ایران خودرو، زاگرس خودرو، ایران خودرو و پارس خودرو وانجام همکاریهای گسترده با آنها شده است.
وی اضافه کرد: این شرکت با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مختلف در زمینه طراحی و قالب سازی، پرسکاری و ماشین کاری و خطوط مونتاژ مجهز به دستگاههای متنوع جوشکاری وسیستمهای مکانیزه پوشش رنگ استاندارد و ایجاد توانمندیهای سیستمی مورد نیاز موجب کسب رضایت خودرو سازان بزرگ شده است.
مدیر مهندسی و تحقیق و توسعه شرکت ساخت قطعات خودرو در اراک ادامه داد: پیرو تلاش تیمی صورت گرفته توسط واحد مهندسی و تحقیق و توسعه این شرکت موفق به طراحی محصول مجموعه پدال کلاچ و مجموعه پدال ترمز AT,MT پلت فرم جدید SP۱۰۰ (خودروی رهام)، شامل کلیه پارامترهای فنی و کیفی محصول شده است.
عابدی بیان کرد: از فعالیتهای تحقیقاتی این شرکت، تولید و عرضه ۴ مجموعه حساس ازسیستم ترمز کامیون وکامیونتهای مرسدس بنز تولیدی ایران است و هم اکنون یکی از تولید کنندگان مجموعه پمپ و گیج سیستم سوخت رسانی خودرو است.
وی با اشاره به نوسانات شدید قیمت ارز، بزرگترین مسئله شرکتهای قطعه ساز را نقدینگی لازم برای تهیه مواد اولیه تولیدی و هزینه نوسازی و یا بروزرسانی تجهیزات کارگاهی همانند اتوماسیون صنعتی و رباتیک کردن خطوط تولیدی و نیاز به حمایت مالی از تولید داخل و در نظر گرفتن مشوقهای مالی در این خصوص دانست.
مدیر مهندسی و تحقیق و توسعه شرکت ساخت قطعات خودرو در اراک تصریح کرد: ضمناً با توجه به مشکلات مالی قطعه سازان، نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده این شرکتها، که یکی از سرمایههای اصلی آنها ست در حال تغییر رشته کاری و خروج ازاین صنعت هستند که این موضوع اهمیت حمایتها را بیشتر میکند.
استان مرکزی یکی از بزرگترین قطبهای صنعتی کشور است و به عنوان پایتخت صنعتی ایران شناخته میشود که پتانسیل بسیار خوبی هم از لحاظ نیروی کار هم از لحاظ جوانان تحصیل کرده و با تجربه دارد.
بیش از ۸۰درصد نیاز صنعت خودرو توسط قطعه سازان داخلی و فقط ۲۰درصد نیاز از طریق واردات تامین میشود.