اپراتورهای تلفن همراه هزینههای زیادی دارند و سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان برای تبلیغات تلویزیونی پول پرداخت کردند
وی ادامه داد: اپراتورهای تلفن همراه هزینههای زیادی دارند و سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان برای تبلیغات تلویزیونی پول پرداخت کردند که کل اثر درآمدی آنها از افزایش تعرفهها و بستههای اینترنتی به این رقم نرسیده است.
وی با بیان اینکه این اپراتورها هزینههای زیادی دارند و باید ان را مدیریت کنند، اضافه کرد: هزینه تبلیغات یکی از این موارد است که مجموعا شرکت مخابرات ایران، همراه اول، ایرانسل و رایتل سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان برای تبلیغات تلویزیونی هزینه کردند و بدون شک بهترین تبلیغ برای مردم دادن خدمات خوب و با کیفیت است.
جهرمی تصریح کرد: استفاده اشتراکی از ظرفیتهای اپراتورها دیگر راه کاهش هزینهها به شمار میرود و برای مثال در سطح شهر شاهد نصب سه دکل برای سه اپراتور و با سه هزینه جدا از هم هستیم که مقرر شد این موارد را مدیریت و هزینه هایشان کنترل کنند.
وزیر ارتباطات گفت: از یک ماه پیش اولین مذاکره را با اپراتورها داشتیم و اولین گام هم این بود که دو اپراتوری که قیمت بستههای اینترنتی را افزایش دادند ۱۰ درصد حجم مصرف را با همان هزینهها بالا ببرند.