استاندار تهران: توسعه مشارکتها در آموزش و پرورش نیازمند همکاری فوق العاده دستگاه هاست
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اگر توسعه را هدفی مطلوب بدانیم، در ابعاد توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شرایطی فراهم می کند تا مردم از اهداف توسعه بهره مند شوند ، افزود: توسعه رشد و حرکت همه جوامع برای دستیابی به یک هدف مطلوب است و دانش و دانایی مهمترین رکن توسعه است.
وی بیان کرد: امروز برخی کشورها فضایی ایجاد کردند تا مردم در داخل این محدوده از نعمات خدادادی برخوردار شوند و در قالب این فضاست که کشورهای پیشرفته برای دانایی بهای ویژه پرداختند.
استاندار تهران نظام آموزشی هر کشوری را درگاه و گذرگاه دستیابی به اهداف توسعه دانست و گفت : همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند؛ در نظام آموزشی ، آموزش و پرورش جایگاه و اهمیت ویژه ای دارد و کسانی که مخاطب نظام آموزشی اند؛در طلایی ترین مقطع سنی قرار دارند ،دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی کسانی اند که شکل گیری شخصیت و اجتماع پذیر ساختن و رشد علمی آنها در طلایی ترین زمان است.
محسنی بندپی بیان کرد: ژاپن پس از جنگ آمریکای استکباری دو هدف استراتژیک پی گرفت، یکی توجه به نظام آموزش و پرورش و دوم تقویت کار گروهی و براین اساس زیرساخت قوی برای نظام آموزش و پرورش طراحی کردند.
و ی نقش آموزش و پرورش در کنترل آسیب های اجتماعی را کلیدی دانست و گفت: مقام معظم رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی بر انجام کار فوق العاده از سوی مسئولان تأکید کردند.
استاندار تهران ادامه داد:مهمترین رکن توسعه هرکشور نیروی انسانی است و دشمن از دستیابی کشور به انرژی هسته ای ترس بیشتری نسبت به سایر موضوعات دارد.
محسنی بندپی با بیان اینکه یکی از خلا ها در نظام آموزش و پرورش ما، تشکیل شوراهای آموزش و پرورش بوده است تا تفویض اختیار و تمرکززدایی شود و همه دستگاه ها به کمک آموزش و پرورش بیایند تصریح کرد:توسعه مشارکت ها در آموزش و پرورش نیازمند همکاری فوق العاده دستگاه ها است.اگر شهرداری در منطقه ۲۲ تهران مجوز ساخت وساز می دهد بدون اینکه فضای آموزشی آن پیش بینی شود ، باید مورد مؤاخذه قرار بگیرد و نشان دهنده بی اعتنایی به نظام آموزش و پرورش است.
به گفته استاندار تهران؛بنگاه های اقتصادی دولتی بیشترین اثربخشی را در نظام آموزش و پرورش دارند اما در حال حاضر وضعیت خوبی نداریم.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار کلاس آموزشی در شهرستان های استان تهران کمبود وجود دارد افزود:بیش از یکهزار مدرسه در شهرستان های استان تهران وجود دارد که هنوز وسایل سرمایشی و گرمایشی استاندارد ندارند،عادت داریم تا حادثه ای رخ دهد و بعد به فکر باشیم.
محسنی بند پی در پایان گفت:منشا همه تحولات اثرگذار آموزش و پرورش است و باید این مهم را در اقدام و عمل شاهد باشیم