معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی : گردشگری ایران، مُهر نشان (برند) می خورد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی؛ ولی تیموری امروز شنبه 22 دی 97 با اشاره به جزئیات موضوع ثبت نشان (برند) گردشگری ایران، گفت: در کشورهای دارای صنعت گردشگری قدرتمند، از تصویر و نشان مشخص و ثابتی بر روی کالا و خدماتی که به گردشگران ارائه می دهند، بهره می برند تا متقاضیان با اطمینان از صحت و سلامت از آنها استفاده کنند.
او افزود: این تصور به گردشگران اطمینان می دهد که این کالا و خدمات مورد تأیید مراجع مربوط به بخش توریسم در ایران است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: برای اجرایی شدن این طرح بزرگ نیاز به همکاری بین دستگاهی از جمله وزارت خارجه و سازمان توسعه تجارت هستیم.
تیموری در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این طرح اجرایی می شود؟، گفت: این یکی از طرح های بزرگ معاونت گردشگری است که پس از عملی شدن نیاز به زمان برای شناخت نشان از سوی گردشگران وجود دارد که بطور یقین در این مرحله رسانه می توانند، تأثیر گذار باشند.
او درباره سیاست سازمان میراث فرهنگی درباره گردشگری داخلی گفت: توزیع جغرافیایی و زمانی گردشگران داخلی از جمله این موارد است در برخی از ماه های سال بعضی از مناطق گردشگری با شلوغی زیاد مواجه هستیم در حالی که در مناطق دیگر کشور که جاذبه های توریستی خوبی نیز دارند، خالی از گردشگر است.
تیموری درباره راهکار برون رفت از مشکل هم گفت: در حال تنظیم بسته های مسافرتی هستیم که در آن علاوه معرفی مناطق کمتر شناخته شده از قیمت پایین و جذابیت نیز بهره مند باشند.