درمراسمی از ۳۱ جلد کتاب تاریخ تربیت معلم در کشور رونمایی می شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور در
طاهری نیا با بیان اینکه علم و دانش حد و حصر ندارد افزود:مهمترین ماموریت امروز دانشگاه فرهنگیان در عرصه علمی توجه به تربیت نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده برای آموزش وپرورش است.
وی گفت:چتر دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور برای انجام رسالت و ماموریت خویش باید گسترش پیدا کند.
طاهری نیا با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در سالهای اخیر مورد استقبال نخبگان و رتبههای برتر کنکور قرار گرفته است افزود: هم اکنون ۶۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل بوده که آموزشها و مهارتهای لازمه حرفه معلمی را فرا میگیرند.
وی از تلاش دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد برای همایش نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در کشور و پنجاه دومین سال فعالیت تربیت معلم در این استان تشکر و قدردانی کرد.
سرپرست امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان هم به بیان گزارشی از تاریخچه تربیت معلم در استان پرداخت وگفت: نخستین دانشسرای تربیت معلم در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۳۶ در شهرستان گچساران راه اندازی شد که پس از آن فرزندان این استان در شهرهای بهبهان و سایر استانها برای تربیت حرفه معلمی تحصیل میکردند
دکتر نوروز هاشمی افزود: بیش از نیم قرن از فعالیت تربیت معلم در استان کهگیلویه و بویراحمد میگذرد که هم اکنون تحت عنوان دانشگاه فرهنگیان برای تربیت دانشجو معلمان آموزشهای لازم را ارائه مینماید.
وی گفت:در سال تحصیلی جاری ۸۰۰ دانشجو در پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول تحصیل است.
هاشمی تجلیل از پیشکسوتان تعلیم و تربیت را کاری ارزشمند و ماندگار دانست و گفت: کار معلمی تربیت انسان برای بهتر زیستن است که قدردانی از بزرگانی که در تربیت انسانها نفش آفرینی کرده اند در آموزههای دینی ما کاری پسندیده است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان افزود:دانشگاه فرهنگیان استان امروز محل ورود نخبگان برای تربیت حرفه معلمی است که نوید بخش آیندهای خوب برای تربیت نسلی خلاق متعهد و مسئولیت پذیر است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت:معلم مهمترین عنصر در نظام آموزشی است که نقش هدایتگری در جامعه دارد.
هادی زارع پور افزود: امروز ۷۵ درصد از محتوای کتب درسی مراکز تربیت معلم به مسائل نظری اختصاص دارد که باید در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.
وی با بیان اینکه شیوهای تدریس سنتی در عصر شتابان علمی و تکنولوژی منسوخ شده است اضافه کرد:امروز باید با تجدید نظر در محتوای درسی و کارآموزی در دانشگاه فرهنگیان معلمانی تربیت شود که بتوانند مهارتهای کار و زندگی را به خوبی به دانش آموزان آموزش دهند.