پیشنهادهای شهرداری برای کاهش بار ترافیکی قزوین
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، کاهش ورودی به سبزه میدان و افزایش استفاده از دوچرخه و پیاده روی از استراتژی کلی شهرداری برای کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر است.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, وهاب میزانی در شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان , از پیشنهادهای شهرداری قزوین
برای ترافیک هسته مرکزی شهر و کاهش بار ترافیکی خیابان های نادری، سعدی , مولوی و سبزه میدان سخن گفت.
وهاب میزانی، خواستار همکاری دستگاه های متولی استان برای راه اندازی خط ویژه اتوبوسرانی، حذف پارکینگ های حاشیه ای و احداث مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده رو شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، کاهش ورودی به سبزه میدان و افزایش استفاده از دوچرخه و پیاده روی را استراتژی کلی شهرداری قزوین دانست.
میزانی گفت: بر اساس طرح شهرداری، خیابان سعدی به سمت جنوب یک طرفه می شود و یک خط اتوبوس تندرو نیز از سمت جنوب به شمال حرکت خواهد کرد.
وی افزود: با مدیریت ترافیک، قسمتی از بار ترافیکی خیابان سعدی به سمت خیابان نادری سرریز می شود.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، 70 درصد سفرهای درون شهری با خودروی شخصی انجام می شود و تنها کمتر از 19 درصد مردم از اتوبوس برای تردد استفاده می کنند که این امر سبب شده تا در اکثر ساعات روز در شهر شاهد بار ترافیکی سنگین باشیم.
میزانی بر ضرورت جمع آوری و ساماندهی دستفروش ها، ساماندهی وانت بارها و پاکسازی خیابان مولوی، محدودسازی تردد کامیون و کامیونت در هسته مرکزی شهر در ساعات پرتردد به همراه اعمال قانون تاکید کرد.
حذف پارک حاشیه ای در مرکز شهر، از دیگر پیشنهادهایی بود که از سوی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارائه شد.