به گزارش
خبرگزاری صدا وسیما مرکز کرمانشاه هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در نشست کمیته بهبود
فضای کسب و کار استان گفت: تعداد اسناد رد و بدل شده در فرایند سرمایه گذاری در کشور بسیار زیاد است و حتی در استانهای موفق نیز این روند طولانی است.
هدایت حاتمی افزود: یک کارآفرین برای دریافت مجوز سرمایه گذاری، با موانع مختلفی در ادارات روبروست و این وضعیت در تمام کشور به چشم میخورد، به طوریکه در برخی ادارات با پاسخهای دلسردکننده، غیرکارشناسی و غیرمسئولانه کارآفرینان را عملا پرهزینه و دلسرد میکنند.
وی خاطرنشان کرد:دستگاههای مختلف استان با محوریت اداره کل اقتصاد و دارایی، این تجربه موفق را با توجه به محیط، فرهنگ، مزیت ها، الزامات اداری و خواستههای مجموعه مدیریتی و مزیتهای استان، بومی سازی کرده و به کار بگیرند.
به گفته حاتمی براساس ارزیابیهای صورت گرفته در سطح جهان، سه آیتم هزینه، زمان و تعداد اسناد در بهبود فضای کسب و کار بسیار مهم هستند و مصمم هستیم با جدیت به سمت بهبود این آیتمها و کوتاه کردن، سرعت بخشیدن و روان کردن فرآیند دریافت مجوزها گام برداریم.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اضافه کرد: دستگاهها نباید منتظر بمانند تا تمامی لایههای اطلاعاتی شکل بگیرد و سپس اقدام به بهره گیری از آنها کنند. بلکه باید دستگاه به دستگاه این لایههای اطلاعاتی را به روز کرده و همزمان از آنها برای تسریع در زمان پاسخگویی به استعلام ها، بهره گرفت.
حاتمی ادامه داد: مدیریت ارشد استان برای تسریع بیشتر در روند سرمایه گذاری، پروژههای بزرگ و اشتغال زا را از ابتدا تا انتها، به شکل ویژه دنبال میکند تا زودتر به ثمر برسند.
وی تصریح کرد:استان کرمانشاه نیز در ایران دارای امتیازات، پتانسیلها و قابلیتهای مناسبی برای جذب سرمایه و حضور سرمایه گذاران است و ارائه جذابیتهای آن به طور عالمانه و هوشمندانه وظیفه همه مدیران دولتی و خصوصی به خصوص در کوتاه کردن فرآیندهای کاری است.