عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق پردیس خواهران گفت: با تاسیس رشته فقه تربیتی و تربیت متخصصان این رشته می توان فقه را در علوم نوین گسترش داد .
وی با اشاره به اینکه ارتباط میان علوم انسانی و علوم اسلامی نیاز به تحقیق و پژوهش دارد گفت: با این هدف از یکسال گذشته مقدمات برگزاری نخستین همایش ملی فقه و تربیت را فراهم کردیم که ۳ دی با محورهای تعامل دانش فقه و تربیت ، فقه و نظام سازی در تعلیم و تربیت، فقه و فرایند تعلیم و تربیت و فقه تربیتی در دانشگاه امام صادق پردیس خواهران برگزار می شود .
مهدوی با تاکید بر برتری معارف تربیتی اسلامی افزود: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به دانشگاه امام صادق بعد از رحلت آیت الله مهدوی کنی در بخش تربیت زن و خانواده گام موثری بود تا دانش متعارف علم تربیتی با علوم اسلامی ادغام شود زیرا هدف اسلام تربیت انسان است و در حوزه ای که قرار است تربیت شکل بگیرد ما ادعا داریم فقه می تواند راه یابد .
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق با تاکید بر اینکه تعامل فقه و تربیت در کارکردها و جایگاه ها می تواند باعث توسعه علم شود خاطرنشان کرد: فقه ما از حوزه فردی باید به بخش اجتماعی راه یابد لذا ازجمله کارهایی که می توان کرد این است که حوزه فقه را گسترش دهیم و فقه را به علوم نوین ببریم .
مهدوی افزود :قرار نیست با تاسیس رشته فقه تربیتی، مجتهد تربیت کنیم بلکه قرار است صاحبنظرانی تربیت شود که تعامل بین فقه و تربیت را ایجاد کنند بعنوان مثال در پیوند اعضا باید اول پزشک نظر قطعی درباره فوت شخص را داده باشد تا نظر فقه در باره آن مطرح شود اگر نظر پزشک قطعی نباشد نظر فقهی نیز درباره آن نمی تواند داده شود یعنی فقه به مراحل تربیتی وارد می شود که دانش تربیتی به آن پرداخته شده است همانطور که دانش تربیت نیز بر فقه تاثیر دارد .
وی گفت: توقع ما از فقه حکم شناسی است در حوزه دانش تربیتی نیز موضوع از حوزه تعلیم و تربیت به حوزه فقه راه پیدا می کند ، اول باید موضوع شناخته شود بعد فقها فتوا دهند در این مسائل تخصصی باید کارشناسان نظر اصلی را ارائه دهند .
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق پردیس خواهران درباره راه اندازی رشته فقه تربیتی در دانشگاه امام صادق افزود: موافقت اصولی تاسیس این رشته را داریم و امیدواریم بعد از برگزاری همایش و جمع آوری دیدگاه های کارشناسان و مدون کردن برنامه ها و رئوس درس ها، مراحل موافقت وزارت علوم و دیگر دستگاه های مرتبط را بدست آوریم.