نخستین دوره مسابقات ساخت ربات پیام رسان با حضور ۳۷ تیم برگزار شد.
در این رویداد افراد باید با انجام بازیهای باتهایی را طراحی کنند.
هدف از این رویداد طراحی و اجرای باتهای در پیام رسانها با قابلیت یکپارچه سازی ربات هاست.
در نهایت ۷ تیم برگزیده بر اساس امتیازات کسب شده انتخاب خواهند شد.
با ورود پیام رسانان به عرصه فناوری، عصری جدید در حیطه ارتباطات رخ داد و باعث ایجاد نیازهای جدیدی در عرصه ارتباطات و اطلاعات شد.
با معرفی پلتفرم بات در تلگرام امکان ایجاد امکانات مختلف برای توسعه دهندگان به وجود آمد.
باتهای پیام رسان، باتهای اطلاع رسان، باتهای گفت و گو به وجود آمدند و امکانات متعددی به پیام رسان تلگرام اضافه کردند.
در پی معرفی پیام رسانان داخلی هر یک از پیام رسانان با قرار دادن تلگرام به عنوان الگو در پی بهبود سرویسهای خود بر آمدند.
سرویسهایی که با فضای بومی آمیخته و امکانات متنوع تری برای کاربران فراهم کردند.
از این پیام رسانها میتوان گپ را نام برد که در ارتقاء پلتفرم خود تلاش به سزایی کرده است.
قابلیتهای پایه موجود در تلگرام را به علاوه قابلیتهایی دیگر همچون عملیات مالی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است.