معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: مشکلات ارزی در رابطه با لاستیک به زودی با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت حل می شود.
وی با بیان اینکه در اقتصادی که همه چیز آن بر جای خود است، همه قیمت ها باید واقعی شود الّا قیمت سوخت، ادامه داد: ما می توانیم بگوییم که واقعی کردن سوخت می تواند اجرا شود اما در شرایط کنونی موافق این نیستم که قیمت سوخت را واقعی کنیم تا مشکلات حمل و نقل حل شود.
وی درباره تحریم ایرلان ها افزود: ایران توانایی های زیادی دارد و با چند تحریم که تبلیغات روانی نیز روی آن انجام می شود نمی توان به راحتی کشوری مثل ما را تحریم کرد.
آدم نژاد ادامه داد: موضوع کامیون داران درحال پیگیری و حل است، سازمان راهداری تمام ظرفیت خود را برای حل این مشکل گذاشته است.
وی درباره اینکه موضوع لاستیک با وزارت صنعت ،معدن و تجارت درحال پیگیری است گفت: امیدواریم ارز مورد نظر برای لاستیک به زودی تأمین شود، ثبت سفارش خوبی صورت گرفته که امید است موانع نیز برطرف شود.
وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی برنامه ای برای ورود سوخو به کشور ندارد.
وی گفت: سال 82 ، 28 هزار کشته ناشی از تصادفات جاده ای و شهری داشته ایم. باید بتوانیم سرعت را در کشور کنترل کنیم زیرا سرعت، سهم زیادی در افزایش کشته شدگان جاده ای دارد.
وی ادامه داد: 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها صورت می گیرد که باید ایمنی ناوگان ها را ارتقا دهیم.
استفاده از بازار سوریه برای مشارکت بخش خصوصی
معاون برنامه ریزی و منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: دولت قصد ورود به طرح های عمرانی کشور سوریه را ندارد قصدش این است که از توانمندی های بخش خصوصی در این بازار استفاده کند.
امیر امینی در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته درباره طرح های نیمه تمام وزارت راه و شهرسازی افزود: حدود 23 هزار و 500 قرارداد با چهار هزار و 200 پیمانکار و هزار و 100 مشاور بسته شده است.
وی ادامه داد: این طرح ها از منابع عمومی دولت برخوردار می شود، در حوزه راه 250 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل این طرح ها مورد نیاز است.
معاون برنامه ریزی و منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: 20 هزار میلیارد مطالبات و تعهدات تا این لحظه ثبت شده و همچنین حدود 20 هزار میلیارد تومان بدهی بابت اسناد فاینانس است.
امینی افزود: 53 هزار کیلومتر انواع راه ها را احداث کردیم که 19 هزار کیلومتر آن فعال است و تاکنون حدود 30 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
وی گفت: طرح های تامین آب شرب که نیاز دولت سوریه است اگر بخش خصوصی تمایل داشته باشد به آن ورود پیدا خواهد کرد.
امینی با اشاره به تصویب اساسنامه صندوق توسعه حمل و نقل به عنوان پایه حل مشکل تامین منابع این بخش افزود: این صندوق برای تامین ناوگان، بیمه و تضمین سرمایه گذاری و احداث زیر ساخت های حمل و نقلی طراح شده است تا بتواند به تامین زیرساخت ها و توسعه راه ها و نگهداری آنها کمک کند.
وی ادامه داد: تکلیف سرمایه گذاران بخش حمل و نقل کاملا مشخص است الکترونیکی کردن و جمع اوری عوارض آزاد راه ها یکی از برنامه هایی است که امسال عملیاتی می شود.