نظارت بر بازار؛ مطالبه شهروندان کُردستانی
امسال سه هزار و 706 مورد شکایت مردمی از تخلفات واحدهای صنفی و غیرصنفی ثبت شده که این میزان 28 درصد بیشتر از مدت مشابه آن در سال گذشته است.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستـــان، رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کُردستان، گفت: در هشت ماه منتهی به آبان امسال، سه هزار و 709 تماس تلفنی، حضوری و کتبی در ارتباط با تخلفات بازار به ثبت رسید که حاکی از تعامل مناسب شهروندان است.
فرزاد سردارزاده با بیان اینکه سامانه تلفنی 124 در طول شبانه روز آماده دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی است، افزود: شهروندان میتوانند هرگونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.
وی با بیان اینکه این تماسها در سریعترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار میگیرند، افزود: بعد از بررسیهای انجام شده از تعداد کل شکایتهای مردمی اعلام شده، 860 مورد تخلف احراز و واحدهای متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کُردستان وجود دارد و از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که حدود سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاههای بزرگ و زنجیرهای تشکیل داده است.