مشاور زیرساخت و بازاریابی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: باشگاههای ایرانی با وجود تمامی موانع و مشکلات باید از الگوهای پیشرفته بازاریابی فوتبال جهان استفاده کنند.
مشاور ارشد کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین گفت:ممکن است در ایران برخی موانع و مشکلات برای فعالیت در حوزه بازاریابی وجود داشته باشد همچنین بخشی از درآمد ممکن برای باشگاهها در دسترس نباشد اما نباید اینگونه مسائل ما را ناامید کند. باشگاههای فوتبال در ایران با وجود تمام موانع و مشکلات می توانند از الگوهای روز فوتبال دنیا و روش های متعدد و متنوعی که برای درآمدزایی وجود دارد استفاده کنند. بدون تردید گسترش این فعالیت ها موجب پیشرفت و توسعه اقتصاد و درآمدزایی فوتبال برای باشگاهها می شود هرچند مسائلی همچون حق پخش تلویزیونی هم از اهمیت زیادی برخوردار است.وی اضافه کرد:مدیران عامل و روسای باشگاهها نباید از اهمیت موضوع بازاریابی غافل شوند. به طور مثال در حوزه فعالیت های بازاریابی در فضای مجازی تجارب و دانش بسیار خوبی قرار دارد که درآمدهای قابل توجهی ایجاد نموده و نباید نسبت به این موضوع بی توجه بود. همچنین مسئله استفاده مناسب و اقتصادی از سرمایه ای به نام بازیکن در صنعت بازاریابی فوتبال بسیار مهم است. پیشرفت بازیکنان و سود آوری آنها برای باشگاهها یکی از روش های مهم بازاریابی در فوتبال امروز جهان است که در ایران هم می تواند مهم و تاثیرگذار باشد.ممد اف در پایان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این کارگاه بازاریابی گفت: قطعا برگزاری اینگونه کارگاهها که مورد حمایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز قرار دارد به کلیه کشورهای عضو کمک می کند تا در این زمینه با استفاده از تجارب و دانش روز جهان پیشرفت های قابل توجهی داشته باشند و به اهداف مورد نظر خود در حوزه بازاریابی و توسعه منابع مالی همچنین درآمدزایی در فوتبال دست یابند.