ارزیابی های میدانی حاکی از رغبت مصرف کنندگان به استفاده از کالاها و خدماتی که دارای تاییدیه از مراجع ذی صلاح نظارتی داخلی و بین المللی بوده و همزمان در مورد ارایه خدمات قبل، حین و پس از فروش پیشگامند، است.
ارغنده پور اظهار داشت: در صورتی که کیفیت مناسب و استاندارد بودن محصولات و خدمات آنها برای جامعه مصرف کننده ملموس باشد؛ به گونه ای که مصرف کننده از مصرف کالا یا خدمات مورد نظر مطلوبیتی بیش از حد استاندارد تعیین شده پیدا کند، حرکت به سمت تولید مشتری مدار و هدایت جریان تولید به سمت نیاز مشتری با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت و انتخاب بنگاههای برتر در این حوزه، موجب بهبود مستمر ارتباط میان تولیدکنندگان و عموم مصرف کنندگان در جامعه خواهد شد.
دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، به نقش و تاثیر این همایش به حضور بنگاههای اقتصادی اشاره و تصریح کرد: این همایش در طول هفده دوره فعالیت، توانسته است به عنوان آزمون معتبر و قابل قبول، جایگاه مناسبی را در بین بنگاه های اقتصادی پیدا کند و علی رغم داوطلبانه بودن حضور، به لحاظ اثربخشی آن نسبت به نخستین دوره برگزاری همایش، تعداد متقاضیان حدود 25 برابر و تعداد منتخبین 22 برابر شده است و در سطح استانی نیز از یک استان در سال 1390، به 29 استان بالغ شده است.
وی همچنین اظهار داشت: از شهریور ماه امسال و آغاز فراخون روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تا سیام مهرماه سال جاری و پایان مهلت اولیه فراخوان، تعداد 405 بنگاه اقتصادی نسبت به انجام ثبت نام اولیه در وبسایت همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به نشانیwww.Esfand9th.irاقدام کردند.
مدیر کل نظارت بر تشکلها و هماهنگی امور استانهای سازمان حمایت، ضمن اشاره به استقبال از این همایش ملی از تمدید مهلت فراخوان تا سی ام آبانماه سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون تعداد545 بنگاه اقتصادی اقدام به ثبت نام در وب سایت همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان کردندکه پرونده متقاضیانی که مدارک خود را تکمیل کرده اند برای ارزیابی کارشناسی در اختیار حوزه های تخصصی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار گرفته است.
ارغنده پور در ادامه به اهم اقدامات انجام شده دبیرخانه همایش اشاره کرد و گفت: از طریق درج در جراید کثیرالانتشار، وب سایت اختصاصی دبیرخانه همایش، مکاتبه با سازمانهای ذیربط، ارسال پیامک، پست الکترونیک و ... فراخوان همایش برای شرکتهای موجود در بانک اطلاعاتی دبیرخانه بوده است.
دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان اینکه کتاب الکترونیکی هفدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان تهیه و تدوین و فرآیند ارسال آن برای سازمان ها و نهادهای ذیربط در حال انجام است، توضیح داد: متعاقب ارسال پرونده برای واحدهای تخصصی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دریافت پاسخ و نتیجه ارزیابی عملکرد شرکتهای مذکور، جلسات کمیته فنی و شورای سیاستگذاری به منظور ارزیابی نهایی شرکتهای فوق الاشاره، جهت انتخاب بنگاه های اقتصادی برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان برگزار خواهد شد.
ارغنده پور در پایان گفت: همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان امسال در روز پنجشنبه 9 اسفند ماه در مرکز همایش های بین المللی سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.