بانک ملت اعلام کرد: وقفه در صدور کارت، موقت و به دلیل اختلال در سامانه ثبت احوال بوده است.
طبق رویه های ابلاغی نهادهای قانونی و نظارتی، ارایه خدمت صدور کارت در بانک ها مستلزم استعلام برخط (آنلاین) مشخصات سجلی و هویتی مشتریان است. بر این اساس شعب بانک ملت نیز در هنگام صدور کارت های بانکی اعم از کارت جدید، المثنی و تمدید اعتبار آنها، این استعلام را در لحظه انجام می دهند.
براساس گزارش روابط عمومی بانک ملت، در روزهای گذشته و در بازه زمانی ظهر شنبه سوم آذرماه تا بعد از ظهر دوشنبه پنجم آذرماه (کمتر از دو روز کاری)، به دلیل اختلال موقت در دریافت استعلام های برخط از سازمان ثبت احوال، صدور کارت های بانکی با وقفه مواجه شد.
با وجود اینکه این اختلال خارج از حیطه فنی بانک ملت بوده است، اما با پیگیری مستمر کارشناسان بخش فناوری اطلاعات این بانک، مشکل به سرعت برطرف شد و هم اکنون صدور کارت های بانک ملت در سراسر کشور به روال عادی بازگشته است.
روابط عمومی بانک ملت بابت مشکل رخ داده از مشتریان عذرخواهی کرد.