معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای افتتاح آزمایشی راه آهن قزوین - رشت وارد قزوین شد.
به گفته معاون فنی و زیر بنایی راه آهن کشور ؛ با تائید این گروه زمان افتتاح و بهره برداری نهایی این خط ریلی اعلام میشود.
یزدانی گفت: برای ساخت این خط آهن از سال ۸۴، هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی افزود: خط آهن قزوین – رشت که ۱۶۴ کیلومتر طول دارد و در قالب ۸ قطعه ساخته شده است.
مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دیروز در بازدید از این خط ریلی گفت: این خط آهن از ایستگاه سیاه چشمه به سمت رشت جدا شده است.
همچنین خط آهن قزوین – رشت از ایستگاه سیاه چشمه تا ابتدای ایستگاه کوهین به طول ۳۰ کیلومتر یک خطه، از ایستگاه کوهین تا ایستگاه لوشان به طول ۴۰ کیلومتر ۲ خطه و از ایستگاه لوشان تا انتهای مسیر یک خطه است.
پدرام اضافه کرد:حداکثر سرعت قطارهای باری این خط آهن ۱۲۰ کیلومتر و قطارهای مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
وی ادامه داد: ظرفیت حمل مسافر خط آهن قزوین – رشت سالانه ۳ میلیون و ۳۸۱ هزار نفر و ظرفیت حمل بار آن ۹ میلیون و ۸۶۷ هزار تن است.
مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: برای ساخت این خط آهن ۵۳ دستگاه تونل به طول ۲۲ کیلومتر، ۶۲ دستگاه پل خاص به طول ۹ کیلومتر و ۵ ایستگاه در کوهین، لوشان، منجیل، رستم اباد، امام زاده هاشم و رشت ساخته شده است.
پدرام گفت: برای ساخت خط آهن قزوین - رشت ۱۴ میلیون متر مکعب خاکریزی، ۱۸ میلیون متر مکعب خاکبرداری و یک و نیم میلیون متر مکعب بتن ریزی شده است.