مدیر گروه محیط زیست انسانی دانشکده محیط زیست گفت: مخالف دریافت معاینه فنی نیستم اما بهتر است به جای جریمه ۵۰ هزار تومانی رانندگان خودروهای فاقد معاینه فنی ابتدا خودروسازانی را جریمه کنند که خودروی کیفیت پایین تحویل مردم می دهند.
وی افزود: تأخیر در اجرای برنامه های کاهش آلودگی هوا موجب تشدید آلودگی و کاهش کنترل آن می شود.
مدیر گروه محیط زیست انسانی دانشکده محیط زیست با اشاره به موانع موجود در مسیر اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا مطرح کرد: اراده و عزم جدی برای حل مشکل آلودگی هوا وجود ندارد. امروزه موتورسیکلت های الکتریکی و با کیفیت بالا در دنیا تولید می شود اما در کشور ما استفاده نمی شود.
بداق جمالی خاطرنشان کرد: خودروهای دوگانه الکتریکی- هیبریدی و الکتریکی- بنزینی در دنیا با مصرف بنزین پایین تولید می شود اما صنعت تولید خودرو در ایران هنوز سه دهه از صنعت پیشرفته خودرو در دنیا عقب تر است. استاندارد گازوئیل ما به استاندارد متوسط دنیا نزدیک نیست و کیفیت بسیار پایینی دارد.
وی با بیان اینکه کیفیت خودروهایی که به شهروندان تحویل داده می شود بسیار پایین است، گفت: متاسفانه هنوز باور نکرده ایم که آلودگی هوا در شهر تهران و سایر کلانشهرها در وضع اورژانسی و احیا قرار دارد. این آلودگی سمی برای همه شهروندان و مسئولان در همه سطوح است.
مدیرگروه محیط زیست انسانی دانشکده محیط زیست یاداور شد: عزم و اراده و باور جدی در مسئولان و مردم برای کاهش آلودگی هوا وجود ندارد ، به مدیریت منسجم و عزم ملی نیاز داریم تا این معضل حل شود.
مدیر گروه محیط زیست انسانی دانشکده محیط زیست در پایان گفت: معاینه فنی ضروری است اما در ابتدا باید کیفیت خودروها را افزایش دهیم در این صورت نیازی به جریمه کردن مردم نخواهد بود.