دبیر کارگروه ملی آلودگی هوا: سازمان برای اجرای طرح معاینه فنی در سطح شهر تهران و هشت کلانشهر دیگر تمام قد ایستاده است.
وی افزود: حداقل ۱۷ دستگاه دولتی در رابطه با کاهش آلودگی هوا وظیفه دارند. وظیفه سازمان حفاظت از محیط زیست پیگیری و نظارت بر اجرای این مصوبات است. برای شفافیت عملکرد دستگاه های دولتی در این زمینه وب سایتی راه اندازی کرده ایم و عملکرد هر یک از دستگاه های دولتی مشخص شده است.
دبیر کارگروه ملی آلودگی هوا سازمان محیط زیست همچنین گفت: اخیراً آئین نامه ماده ۲ قانون هوای پاک را تدوین و به همه دستگاه های دولتی ابلاغ کردیم که شامل مواد بسیار خوبی از جمله استفاده از موتورسیکلت های الکتریکی و اسقاط است.
این مقام مسئول در برنامه مناظره رادیو گفت و گو عنوان کرد: از دو سال گذشته پلاک گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری را متوقف کردیم و این موتورسیکلت ها تولید نمی شوند. از ابتدای سال آینده هم فقط مجوز یورو۴ را می دهیم.
حسینی ادامه داد: طبق مصوبه جدید دولت، به ازای تولید و پلاک شدن هر دستگاه موتورسیکلت بنزینی، یک دستگاه موتورسیکلت باید اسقاط و از چرخه خارج شود. ضمن اینکه ۱۰ درصد تولیدات باید موتورسیکلت الکتریکی باشد. با این دو مصوبه در یک تا دو سال آینده ترکیب ناوگان موتورسیکلت کشور تغییر قابل ملاحظه ای پیدا خواهد کرد.
دبیر کارگروه ملی آلودگی هوا سازمان محیط زیست اظهار داشت: قرار بود از اول آبان در تهران ۲۴ ساعته معاینه فنی خودروها را کنترل کنیم که در حال حاضر زیرساخت های آن فراهم شده است و بیش از هزار و دویست دوربین در تهران می توانند معاینه فنی خودروها را در تهران حتی در مبادی ورودی کنترل کند.
این مقام مسئول اضافه کرد: مردم از مسائل کیفی خودروهای ساخت داخلی ناراضی اند که این مشکل باید حل شود.