معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در مهر ماه بیش از ۲۰ هزار شکایت مربوط به گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت داشتیم.
وی با اشاره به لیست کالاها و خدماتی که بیشترین تعداد شکایت را داشتند، عنوان کرد: در این مدت نان، رب گوجه فرنگی و همچنین رستوران های غذا خوری و تعمیرگاه های خودروهای سبک به ترتیب بیشترین سهم شکایت را در بخش کالا و خدمات به خود اختصاص داده اند و بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب نوع تخلف، به گرانفروشی ، تقلب و عدم درج قیمت اختصاص داشته است.
این مقام مسئول ضمن اشاره به سیاست و تدبیر سازمان جهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نداشته باشد و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نباشد، اظهار کرد: در این بازه زمانی از مجموع شکایات واصله توسط ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها، 586 فقره برابر با 2 درصد از کل شکایات که جنبه خصوصی داشته با ارزش بیش از 13 میلیارد ریال، قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروههای رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پایان تصریح کرد: سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان از طریق شماره تلفن 124 شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقاد، پیشنهاد و نظرات مردمی معرفی کرد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در زمینه عدم درج قیمت ، عدم صدور فاکتور ، تقلب، گرانفروشی و عدم عرضه مراتب را اعلام تا در سریع ترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.