امسال طرح استحقاق سنجی و اعتبار سنجی به منظور ارائه خدمات بیمه ای به نیازمندان واقعی اجرا می شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، رئیس مرکز آموزش و توانمند سازی سازمان
کریمیان افزود: توسعه کمی و کیفی خدمات بهداشتی درمانی، پوشش فراگیر و عادلانه خدمات بیمه سلامت، توسعه نظام پزشک خانواده و نظام ارجاع و ارتقاء توسعه سلامت از جمله اهداف و برنامه های طرح تحول نظام سلامت در کشور است.
وی با بیان اینکه 40 نفر در کشور در قالب 5 صندوق کارمندان دولت، بیمه ایرانیان، بیمه همگانی، بیمه روستائیان و سایر اقشار تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند گفت :42 هزار 689 موسسه اعم از پزشکان، مراکز بهداشتی درمانی، پیراپزشکی، آزمایشگاه ها و داروخانه ها طرف قرار سازمان بیمه سلامت هستند .
رئیس مرکز آموزش و توانمند سازی سازمان بیمه سلامت کشور با اشاره به اینکه 314 هزار دفتر پیشخوان پل ارتباطی مردم با سازمان بیمه سلامت هستند گفت : در شش ماهه اول امسال 142 میلیون بار مراجعه بیمه شدگان به موسسات طرف قرار داد انجام گرفت.
کریمیان از اجرای طرح استحقاق سنجی و اعتبار سنجی در سالجاری به منظور ارائه خدمات بیمه ای به نیازمندان واقعی خبر داد و افزود: در این طرح نیازمندان واقعی شناسایی و تحت پوشش بیمه همگانمی قرار گرفته و از پوشش بیمه ایی دیگر افردا جلوگیری می شود .
وی راه اندازی سامانه پاسخگوی 1666تلفنی برای بیمه شدگان، اخذ مجوز مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت از شورای گسترش وزارت بهداشت و راه اندازی این مرکز و به روز رسانی پرداخت ها و مطالبات موسسات طرف قرار داد بیمه سلامت را از جمله عملکرد سازمان بیمه سلامت کشور در ساجاری بیان کرد و افزود: یکی از برنامه های مهم بیمه سلامت در سالجاری اجرای طرح هم پوشانی است که با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از هم پوشانی های جدید 40 میلیون نفر که تحت پوشش بیمه صندق های مخالف بودند شناسایی شده و عملیات جدا کردن این افراد از پوشش بیمه صندوق های مختلف نیز شروع شده است.
وی کسب رتبه اول در شاخص های عمومی و تخصصی در بین تمام سازمان های زیر مجموعه وزارت بهداشت و درمان در سالجاری را از دیگر افتخارات سازمان بیمه سلامت دانست.