رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری گفت: اصرار و تلاش شهرداری برای تحت پوشش گرفتن فعالیتهای خودروهای حمل ونقل کالای شهری برخلاف سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی است.
وی با بیان اینکه این الزام غیر قانونی است گفت: این ارگان برای مجبور شدن رانندگان، شارژ کارت سوخت این خودروها را در سال جدید منوط بر دریافت کالا برگ کرده است.
زندی با اشاره به فعالیت حدود ۳۰ هزار خودرو در بخش حمل و نقل کالا که ۷۵۰۰ دستگاه را کامیونت و کامیون تشکیل می دهد ادامه داد: در سالهای گذشته شهرداری رانندگان را ملزم به دریافت پروانه ازاین ارگان کرد درحالی که ۳ میلیون عضو این صنف از اتاق اصناف و وزارت صمت پروانه کسب دریافت کرده بودند که این درخواست شهرداری موضوعی غیر منطقی بوده است.
رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری محدود کردن ارائه طرح ترافیک به خودروهای فعال دراین صنف را از دیگر عوامل ایجاد کننده اجبار برای رانندگان دانست و ادامه داد: این درحالی است که ۹۰ درصد محل تردد این خودروها در محدوده طرح ترافیک و ساعات ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر است علاوه بر اینکه اثاث کشی هم در شب انجام نمی شود.
وی با اشاره به دوگانگی ایجاد شده برای دریافت کارت سوخت گفت: درحالی که اتاق اصناف به عنوان متولی صنوف سایت پارس ناوگان را برای شارژ کارت سوخت معرفی کرده است شهرداری رانندگان را تشویق به دریافت کارت از این ارگان کرد که در نهایت کارت سوخت رانندگانی که به پارس ناوگان مراجعه کردند ۲۱۰ لیتر گازوئیل و افرادی که به شهرداری مراجعه کردند ۱۴۰۰ لیتر سوخت شارژ شده است.
زندی رانندگان را بلاتکلیف دانست و افزود: طبق نامه نگاری های انجام شده و اعلام معاون اول رییس جمهور این صنف تحت پوشش اصناف است درحالی که شهرداری با اعمال نفوذ و استفاده از آیین نامه به دنبال تحت پوشش گرفتن آن است.
وی شرایط فعلی را برای این تغییرات نامناسب اعلام کرد و ادامه داد: این درحالیکه تاکنون ۵ تا ۱۰ درصد مطالبات رانندگان تامین شده است از جمله لاستیک که همچنان با مشکل مواجه هستیم.