قرار است دستگاه های اجرایی با تکیه بر کارشناسان، مسائل و مشکلات اقتصادی را در قالب خبر، گزارش و تحلیل با مردم در میان بگذارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در حاشیه سومین جلسه این ستاد و در جمع خبرنگاران، گفت: حضور اعضای ستاد با انگیزه، جدی و با علاقه بود و تکالیفی که جلسه قبل داده بودیم که شامل آیین نامه ها، دستورالعمل ها و سیاست ها بود بررسی شد.
وی افزود: مسئولان کارگروه ها مشخص شدند و قرار شد هفته ای یکبار تشکیل جلسه بدهند تا در حوزه شناسایی جریان های خبری، اطلاع رسانی، شناسایی ابهامات و شبهاتی که در ذهن مردم وجود دارد، نیاز اطلاعاتی و اخبار اقتصادی مردم احصاء شوند. رحمانی فضلی ادامه داد: دستگاه های مختلف اجرایی مسئول شدند که حتما به این نیازها و مطالبات پاسخ دهند؛ همچنین مقرر شد هر دستگاه اجرایی حدود ٢٥ نفر از کارشناسان برجسته داخل و بیرون از دستگاه را داشته باشد تا در توضیح مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه در قالب خبر، گزارش و تحلیل با مردم در تماس باشند.
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی با بیان اینکه باید بتوانیم فضای رسانه ای خودمان را در حوزه ایجابی بگونه ای هدایت کنیم که زمینه ابهام زایی و تحریف و دروغ را از بین ببریم ، تصریح کرد: با تشکیل کارگروه ها ظرف سه هفته ساختارها در حال تکمیل و تکالیف مشخص شده است، امیدواریم در جلسات بعد با ارائه پیشنهادها و راهکارها نگاه ها و نظرات نو از سوی رسانه ها مطرح شود.
وزیر کشور افزود: امیدمان در این کار این است که به کمک رسانه های داخلی اعم از سایت ها، روزنامه ها، مطبوعات و نشریات و حتی کانال های پیام رسان ها و خصوصا صداوسیما در کنار دستگاه هایی که ارتباط تریبونی با جامعه دارند مانند نمایندگان مجلس و ائمه جمعه بتوانیم آرامش، پویایی، فعالیت و در عین حال واقعیت را به مردم بگوییم. رحمانی فضلی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدیم اگر واقعیت شرایط اقتصادی را به مردم بگوییم و مشارکت جدی آنها را بطلبیم حتما موفق خواهیم شد .