معاون گردشگري ادار کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت :سوغات استان مركزي نيازمند برند سازي است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ حسینی افزود : سرمایه گذاری در بخش سوغات استان می تواند از سه وجه بهره وری اقتصادی، اشتغالزایی و انتقال فرهنگ بومی دارای اهمیت و سود عمومی باشد.
او گفت : استان مرکزی یکی از شاهراه مواصلاتی کشور است که این موضوع می تواند سبب جذب گردشگر در سطح استان شود از این رو عرضه ره آورد (سوغات) هر شهر می تواند یک بازار اقتصادی پایدار را ایجاد کند.
معاون گردشگري ادار کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود : همچنین هر گردشگر با خرید سوغات نوعی هویت و فرهنگ آن منطقه را به شهر خود منتقل و در حقیقت به مُبلغ زبانی تبدیل می شود.
حسینی گفت : در همین رابطه یک سیاستگذاری صحیح می تواند در امر اشتغال زایی و مدیریت منابع انسانی بسیار مفید واقع شود چرا که سوغات از یک سو جنبه تبلیغ و از سوی دیگر جنبه اشتغال زایی و بهره وری اقتصادی را دارد.
فتیر ، باسلقو گوشفیل اراک، شیره هزاوه، انگور هزاوه، گیوه سنجان، قالی و قالیچه اراک، عسل خمین، منبت سمقاور، گل و گیاه محلات، جوزغند نراق، صابون آشتیان، انار، طالبی، پسته زرندیه، حلوا ارده محلات، معرق، میناکاری، تفرشی دوزی، قلمزنی، سفال گری بدون چرخ خمین می تواند ره آوردی مناسب برای گردشگران در استان مرکزی باشد.
او، برندسازی را لازمه رونق و فروش مطلوب سوغات دانست و افزود : در این مسیر بسته بندی مناسب، تولید با کیفیت، تبلیغات و فرهنگ سازی چهار عامل اصلی توسعه است که می تواند اشغال پایدار را ایجاد کند.