مدیرکل دفتر سینمای حرفهای با ابلاغ بخشنامهای به پخش کنندگان سینما اعلام کرد هرگونه تبلیغات فیلمهای سینمایی در فضای مجازی منوط به کسب مجوز و اخذ تعهدنامه تبلیغات از تهیه کننده و پخش کننده اثر است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، محمدرضا فرجی در نامهای خطاب به علی سرتیپی رئیس کانون پخش کنندگان و توزیع فیلم و ارسال تصویر تعهدنامه تبلیغات در فضای مجازی اعلام کرد: نظر به اقدامات اخیر بعضی از دفاتر پخش فیلم یا صاحبان آثار، درخصوص تبلیغات غیرمجاز و غیر متعارف که بعضی از صحنههای حذف شده فیلم و یا ترانههای غیرمجاز به منظور تبلیغ در شبکههای مجازی با هدف جذب مخاطب و تماشاگر اقدام کرده اند، به پیوست تصویر تعهدنامه تبلیغات در فضای مجازی جهت مزید اطلاع و ابلاغ به همه دفاتر تولید و پخش فیلم ارسال میشود.
مدیرکل دفتر سینمای حرفهای در ادامه این ابلاغیه افزود: با توجه به اینکه مسؤولیتهای ناشی از نمایش فیلم در سینماهای کشور بر عهده تهیه کننده و پخش کننده فیلم است مسؤولیتهای مطروحه در این بخشنامه متوجه ایشان است و حسب ضوابط و مقررات پاسخگو خواهند بود.
وی تأکید کرد: بدیهی است این اداره کل پس از ابلاغ این دستورالعمل، نسبت به تخلف احتمالی عوامل فیلمهای سینمایی بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه در این خصوص اقدام لازم به عمل خواهد آورد.
در تعهدنامه تبلیغات در فضای مجازی تهیه کننده، پخش کننده با حضور در اداره کل سینمای حرفهای سازمان سینمایی متعهد و ملتزم به رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوط درخصوص پخش هرگونه تبلیغات در فضای مجازی بوده و الزام به اخذ مجوزهای لازم برای مواد تبلیغی همچون تیزر، آنونس، عکس، پوستر و ... بر اساس آخرین نسخه فیلم دارای پروانه نمایش از سینمای حرفهای خواهند بود و در صورت تخلف و پخش و یا اقدام بدون مجوز، سازمان سینمایی مجاز است در راستای جلوگیری از نقض قوانین و سیاستهای سازمان امور سینمایی نسبت به توقیف یا جلوگیری از نمایش سینمایی، پخش نمایش خانگی و توزیع فیلم مذکور در داخل و خارج از کشور اقدام کند.