در کاهش آسیبهای اجتماعی
تاثیرنهادینه شدن مهارتهای زندگی از کودکی
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مهارتهای زندگی باید از سنین کودکی در افراد نهادینه شود، زیرا ریشه اکثر آسیبهای اجتماعی آگاهی نداشتن ازمهارتهای زندگی است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه فیض الله منصوری معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در کارگاه آموزشی
فضای مجازی گفت: ۸۵ درصد شخصیت افراد در سنین کودکی شکل میگیرد
منصوری افزود: کرمانشاه در آسیبهای اجتماعی مانند فقر، اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق و ایدز در ردههای بالای کشور قرار دارد و تاکنون ۱۸ نوع آسیب اجتماعی جدی در این استان شناسایی شده است.
وی دلیل بروز اکثر آسیبهای اجتماعی را فقر فرهنگی و اقتصادی برشمرد و افزود: رسانهها نقش موثر و سنگینی در پیشگیری، کنترل و حل مسائل اجتماعی برعهده دارند.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر آموزش خبرنگاران برای بهبود وضعیت فرهنگی جامعه تاکید کرد و گفت: رسانهها با توجه به نوع فعالیت و ارتباطی که با افراد جامعه دارند میتوانند آسیبهای اجتماعی را شناسایی و برای حل آنها آسیبهای اجتماعی کاربردی را ارائه دهند.
منصوری در پایان خواستار ارتباط تنگاتنگ رسانهها با مراکز علمی و دانشگاهی برای حل مشکلات اجتماعی استان شد و ادامه داد: رسانهها باید با اطلاع رسانی و هشدارهای به موقع آسیبهای اجتماعی را به افراد و مسئولان جامعه آگاهی بخشی کنند.