رئیس کارگروه اصلاح فرایندها و مطالبات رانندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: شاخصهای محاسبه اولیه تعیین نرخ حمل جادهای کالا براساس تن کیلومتر در سیزدهمین جلسه کارگروه فرایندها اعلام شد.
نماینده تام الاختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور فن آوری اطلاعات و سرمایه گذاری ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای دستیابی به نرخ حمل براساس تن کیلومتراظهار داشت: محاسبه شاخصهای اولیه تن کیلومتر براساس عوامل هزینهای (قیمت تمام شده) و نرخ تن کیلومتر با در نظر گرفتن تأثیر تکتک هزینهها در واحد تن کیلومتر و تجمیع آنها صورت گرفته است، این نرخ بدون احتساب هزینههای سر بار مانند کمیسیون، بیمه مسئولیت مدنی، تخلیه و بارگیری محاسبه شده و برای دستیابی به آن بیش از هشت جلسه کارگروه تن کیلومتر، 12 جلسه فرعی و 600 نفر – ساعت زمان کار کارشناسی با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان، نمایندگان کامیونداران و رانندگان، اساتید دانشگاه، صاحبنظران و شرکتهای مشاور تشکیل شده است.
وی با بیان این مطلب که برای تدوین این شاخصها و تعریف یک پایه علمی، رایزنیها و مذاکرات مختلف با صاحبنظران، کارشناسان، دستاندرکاران بخش، نمایندگان رانندگان و کامیونداران، اساتید دانشگاه و ... صورت گرفته است، ضمن قدردانی از تلاشهای تمامی دستاندرکاران، چارچوبهای تدوین شده را رضایتبخش توصیف کرد و افزود:
با وجود این که در ساختار طراحی شده، فرایندها بهبود یافته است اما این به معنای شرایط ایدهآل نمیباشد و انتقادها و اشکالاتی به آن وارد خواهد بود که امیدواریم با دریافت نظرات و پیشنهادهای سازنده دستاندرکاران و صاحبنظران، شرایط بهبود نحوه محاسبه تن کیلومتر بیش از پیش فراهم شود.
شایان ذکر است شاخصهای یادشده در این نشست توسط اعضای کارگروه تائید و برای طی مراحل تصویب به وزارت راه و شهرسازی ارسال میشود.