در راستای تبدیل برخی خیابان های دارای پتانسیل مناسب به «پیادهراه» با هدف اختصاص فضایی بیشتر ، مناسب تر و امن تر برای عابران، ایجاد سرزندگی و محرکی برای توسعه محلی و منطقه ای، «میدان ونک» پیادهراه می شود.
وی اظهار داشت: معابر مختلفی از حیث ظرفیت تقاضا، کاربری و موقعیت مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت خیابان ونک به عنوان یکی از شاخصه های پرتردد منشعب از میدان ونک به عنوان محور آزمایشی انتخاب شد.
شهردار منطقه 3 تاکید کرد: طرح احداث پیاده راه خیابان ونک در فاز اول حد فاصل میدان ونک تا خیابان تک جنوبی و در فاز دوم از خیابان تک جنوبی تا بزرگراه کردستان اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر جلسات بررسی و تصویب طرح در سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران در حال برگزاری است ادامه داد: با اجرای این طرح جابجایی عابرین پیاده در محدوده متراکم و پرتردد میدان ونک با سهولت بهتری صورت خواهد پذیرفت و نیز با راه اندازی پروژه های اجتماعی از قبیل: کارفوت، نمایشگاه های آموزشی و اجتماعی و سایر فعالیت های فرهنگی تلاش می کنیم تا کیفیت و جایگاه اجتماعی این میدان در کنار ارتقای ترافیکی بهبود یابد.
سلیمی تصریح کرد: بعلاوه با احداث این طرح، زیست شبانه در میدان ونک جان دوباره خواهد یافت و ضمن ارتقای سطح افزایش سطوح قابل تردد برای شهروندان از مزایای طرح های ارائه شده استفاده خواهد نمود.
شهردار منطقه 3 افزود: اهمیت میدان ونک این است که در میانه بزرگترین خیابان خاورمیانه (حضرت ولیعصر"عج") قرار گرفته و یکی از مهمترین و متراکم ترین میادین شهری در تهران است. علاوه بر آن از جمله مراکز اصلی دسترسی و پایانه مهم حمل و نقل و ترافیک بین شهری به شمار می رود.
وی ابراز داشت: همچنین نزدیکی آن به بوستان ها و فضاهای شهری خاص از قبیل: بوستان آب و آتش، ملت، طالقانی، ساعی و خیابان ولیعصر(عج) به عنوان فضاهای دارای جذابیت بالای سفر، تلفیقی از پیاده و سواره را در خود جای داده است.
شهردار منطقه 3 با اشاره به وجود رستوران ها و مراکز خرید گالری ها و فضاهای فرهنگی که میدان ونک را به مقصد سفرهای شهری تبدیل نموده است افزود: خیابان ونک در ضلع شمال غربی میدان بطول حدودی 800 متر عرض 16 متر به عنوان یکی از خیابان حاشیه میدان ونک استکه دارای بیشترین حجم مراکز تجاری و خدماتی است.
سلیمی خاطرنشان کرد: موقعیت ویژه این محور به علت وجود کاربری های جاذب سفر از یک سو و وجود ایستگاه های حمل و نقل عمومی و تاکسی از سوی دیگر این محور را به یکی از پتانسیل های ایجاد محور پیاده در سطح منطقه 3 و شهر تهران تبدیل کرده است که می تواند به عنوان یک پیاده راه شهری تعریف شده و مورد استفاده قرار گیرد.