عضوکمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل نبود بازار رقابتی برای خودرو های داخلی، آزاد ساز ی قیمت این کالا فرصت طلبی است و توجیه ندارد.
وی با بیان اینکه شرایط انقباظی فعلی برای ورود خودروهای خارجی زمینه فعالیت برای تولید داخل را فراهم کرده است گفت: این طرح به منظور حمایت از تولید داخلی است بنابراین نباید خودروسازان داخلی از این فضا استفاده کرده و قیمت را به دلخواه خود بالا برده و به هر قیمتی آن را ارائه دهند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی آزاد سازی قیمت می تواند توجیه داشته باشد که رقابت وجود دارد.
زارعی با تاکید بر لزوم تبعیت خودروسازان از قانون گفت: در برخی موارد گروهی برای رسیدن به اهداف خود از راههای مختلف اقدام به ایجاد فشار بر ارگان های مختلف می کنند.
وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید داخل نباید به ابزاری برای عرضه بدون نظارت تبدیل شود اضافه کرد: آزاد سازی قیمت ها در خودرو بازار این محصول را غیر قابل مدیریت می کند.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای موجود برای خوردوهای داخلی گفت: با وجو د این شرایط خود به خود تقاضا برای خودرو داخلی فراهم می شود که با توجه به این وضعیت، ایجاد شرایط ناعادلانه در قیمت نباید وجود داشته باشد.
زارعی با اشاره به نبود ثبات در ارز و شرایط اقتصادی افزود: در این شرایط باید با هم فکری مناسب برای این موضوع تصمیم گیری شود تا دوباره دچار آزمون و خطا نشویم.
وی افزایش کیفیت را عامل ایجاد جذبه برای خودروهای داخلی دانست و ادامه داد: آزاد سازی خودرو بر مصرف کننده فشار ایجاد می کند و افرادی که در شرایط خاص توانستند خودروهای داخلی راخریداری کنند و با احتکار قیمت آن را بالا ببرند دوباره با آزاد سازی قیمت خودرو می توانند این کار را انجام دهند.