خواب زمستانی برخی پایگاه های خبری ادارت استان در سایه نبود نظارت
روابط عمومی ادارات نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباطات دوسویه بین کارکنان، مخاطبان و جامعه دارند.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، روابط عمومی در قالب فعالیت هایی همچون انتشارات، تبلیغات و اطلاع رسانی نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباطات دوسویه بین کارکنان، مخاطبان و جامعه دارند.
در گذشته نحوه اطلاع رسانی به صورت چهره به چهره یا با استفاده از رسانه های جمعی از جمله رادیو، تلویزیون و روزنامه ها انجام می شد اما با پیشرفت فناوری امروزه ادارات و نهادها با استفاده از پایگاه های اینترنتی برای اطلاع رسانی بدون نیاز به رسانه مکتوب می توانند اطلاعات مورد نیاز مخاطب را بارگذاری کنند. استان کهگیلویه و بویراحمدی که ظرفیت ها و توانمندی های بسیار زیادی در حوزه های مختلف دارد روابط عمومی ها می توانند نقش مهمی در معرفی آنها و پلی میان سازمان و مردم باشند اما برخی از مدیران و کاربران به این موضوع توجه کافی نداشته و ماه ها و سالها است که پایگاه اطلاع رسانی خود را رها کرده اند و یا به اصطلاح در خواب زمستانی به سر می برند. استانی که بیش از 100 سازمان و نهاد در آن وجود دارد می تواند در معرفی توانمندی ها و اطلاع رسانی نقش زیادی داشته باشد و از مراجعه حضوری مخاطبان و مشتریان به آن اداره بکاهد. چند سالی است که رشته روابط عمومی در دانشگاه های کشور تاسیس شده و فارغ التحصیلان زیادی نیز دارد که این نشان دهنده اهمیت آن است اما متاسفانه این مورد در برخی ادارات استان کمتر دیده می شود چرا که برخی از مدیران روابط عمومی از دانش این حوزه برخوردار نیستند و تنها به دلیل اینکه پست خالی در ادارات پر شود مدیران کل افرادی را در این مسئولیت جای می دهند. کیفیت ارتباط بین سازمان و عموم افرادی که با آن سر و کار دارند، عامل اساسی در تحقق اهداف سازمان و ارتقاء جایگاه آن است. اطلاع رسانی به موقع و به روز رسانی پایگاه های اطلاعاتی نقش بسیار مهمی در ارتباطات دوسویه بین مخاطبان و سازمان ها ایفا می کند، با این حال اگر روابط عمومی ها آگاهی خوبی از وظایف خود داشته باشند می توانند این سرمایه اجتماعی را که کلید موفقیت روابط عمومی است را حفظ کنند. تلاش برای شکل دهی به مجموعه ای هماهنگ که بتواند سازمان را به اهداف خود برساند از وظایف عمده روابط عمومی است. این هماهنگی می بایست بتواند در سطوح مختلف سازمان، در درون هر زیر سیستم، در تعامل میان زیر سیستم ها با یکدیگر، در تعامل سیستم ها با سیستم هایی که محیط آنها را تشکیل می دهند بطور موفقیت آمیزی برقرار شود. تنها در این شرایط است که می توان به شکل گیری یک کل واحد که از عهده انتظارات و اهداف گوناگون سازمان در جهت ارتقاء تعالی جایگاه آن برآید، امیدوار بود.