مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نقش بنادر در لجستیک و زنجیره تامین را بسیار حساس و راهبردی برشمرد و گفت: هزینههای تحریم را از طریق ارتقای شاخص های زنجیره تامین جبران میکنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید به دنبال ایجاد ساختار مناسب در بنادر برای رفع مشکلات و کاستیهای اجرای عملیات لجستیک و زنجیره تامین باشیم ، اظهار کرد: در زنجیره تامین به یک شبکه به هم پیوسته و یکپارچه نیاز داریم .
راستاد با نامناسب دانستن رتبه ایران در شاخصهای لجستیکی دنیا ، تصریح کرد: باید به فکر باشیم و با هر ابزار و ظرفیتی که در کشور موجود است ، وضعیت مدیریت زنجیره لجستیک را بهبود ببخشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هیچ نقیصهای به لحاظ زیرساختی و روبنایی از جمله تجهیزاتی در بنادر ایران در مقایسه با بنادر منطقه وجود ندارد، از تصویب الگوی مراکز لجستیکی کشور در شورایعالی ترابری خبر داد و گفت: مطابق این مصوبه، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مسئول و متولی مراکز لجستیکیی بندری انتخاب شد و با توجه به اینکه ۹۳ درصد تجارت کشور از مبادی بندری عبور میکنند ، مهمترین مراکز لجستیکی کشور نیز؛ همین بنادر هستند.
راستاد جایگاه بنادر در عملیاتیسازی مدیریت زنجیره تامین را ویژه و با اهمیت توصیف کرد و خواستار رفع معضلات لجستیکی بنادر حتی از طریق اصلاح قوانین و مقرات شد.
مدیرعامل سازمان توسعه حمل و نقل چند وجهی در بنادر تجاری کشور را زمینه ارتقای شاخصهای لجستیکی عنوان کرد و در خصوص اهمیت این دو مقوله در شرایط تحریم خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم و با محدود شدن مبادلات بانکی که منجر به افزایش هزینه ها می شود، باید به هر طریق دیگری هزینه ها را کاهش دهیم و افزایش هزینهها در حوزه اقتصاد کلان را با راهبرد زنجیره حمل و نقل جبران کنیم.