افزایش مشارکت شهروندان در انتقال و ثبت مسائل و معضلات شهری با سامانه ۱۳۷
سامانه ۱۳۷ شهرداری منطقه ۱۹ در تیرماه به ۳ هزار و ۱۳۹ مورد پیام مردمی پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مرتضی بنا مدیر سامانه 137 منطقه با اعلام این خبر گفت: بیشترین موضوع پیام ها درسامانه این منطقه خدمات شهری و محیط زیست، فنی و عمرانی، شهرسازی و کمترین پیام ها در حوزه ترافیک و اجتماعی ثبت شده است. وی ادامه داد: افزایش مشارکت شهروندان در انتقال و ثبت مسائل و معضلات شهری بیانگر اعتماد آنها به سامانه 137 است. مدیر سامانه 137 منطقه افزود: در حوزه خدمات شهری که اغلب بیشترین موضوعات پیام ها را در بر دارد، شهروندان درخواست نگهداشت بوستان ها ، فضای سبز و جنگلکاری، رفع سد معبر، مبارزه با جانوران مضر شهری، لایروبی و جمع آوری زباله و نخاله کرده اند که با ارجاع به حوزه خدمات شهری رفع شده است وضمن اینکه درحوزه های دیگر موضوعاتی همچون ترمیم آسفالت، جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و... در این سامانه ثبت شده است. مدیر سامانه 137 منطقه خاطر گفت: از جمله موضوعاتی که در نواحی بیشترین پیام های شهروندان و مشارکت بالای آنها را در پی داشته است ؛ رسیدگی به وضعیت درختان، بوستان ها، فضای سبز، ، مرمت آسفالت در ناحیه سه، رفع سد معبر در ناحیه چهار، جمع آوری حیوانات از معابر در ناحیه پنج است. وی خاطرنشان کرد: بیشترین آمار پیام های این سامانه در ماه تیر مربوط به حوزه خدمات شهری و پس از آن، حوزه های معاونت فنی و عمرانی با 447 مورد پیام، معاونت شهرسازی با 281 مورد پیام، معاونت حمل و نقل و ترافیک با 79 مورد پیام و معاونت اجتماعی و فرهنگی با 17 مورد پیام در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. علاوه برشماره 137 راه ارتباطی دیگری چون پایگاه اینترنتی http://137.tehran.ir برای ارتباط با کارشناسان این سامانه وجود دارد که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مشکلات شهروندان و رفع آنها در اسرع وقت هستند.