معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: طرح در دست اجرای چهار بانده کردن مسیر پارس آباد - سربند ازجمله طرح های مهم ملی است که با شتاب بیشتری در حال اجراست.
وی با تاکید بر ادامه عملیات بهسازی و آسفالت راه فرعی محمود آباد طالقانی – عنبرلو تازه کند و ضرورت تعریض پل عنبرلو گفت: هم اکنون طرح های نیمه تمام زیادی در مجموعه کاری سازمان راهداری وجود دارد که با تکمیل و بهره برداری از آنها شاهد تحول اساسی در این حوزه خواهیم بود.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۰هزار کیلومتر از بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و شریانی موجود در کشور، راه روستایی است، ادامه داد: نگهداری و توسعه راه های روستایی کمک زیادی به افزایش تولید و رونق کسب و کار روستایی و در نهایت پیشرفت و آبادانی کشور می کند.
نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای نیز گفت: توسعه جاده های پارس آباد بویژه مسیر پارس آباد – اردبیل از مطالبات جدی مردم این شهرستان است.
شکور پورحسین با بیان اینکه، یکی از مهم ترین شاخصه های توسعه یافتگی وجود راه های ایمن و مناسب است گفت: توسعه و ایمن سازی جاده ها تاثیر زیادی بر رونق سایر حوزه ها و بخش ها و جلب رضایت مردم دارد.
سرپرست فرمانداری پارس آباد مغان هم گفت: جاده های این شهرستان به علت نا ایمن و نامناسب بودن به قتلگاه تبدیل شده به طوری که افزون بر ۷۰ درصد تصادفات منجر به فوت در جاده های حوزه استحفاظی پارس آباد رخ می دهد.
علی علایی بر ضرورت چهار بانده کردن جاده پارس آباد – مشگین شهر تاکید و بیان کرد: تحقق این مهم به عنوان یکی از خواسته ها و نیازهای اساسی مردم منطقه، باعث کاهش چشمگیر میزان تصادفات جاده ای و پیشرفت و توسعه این شهرستان می شود.
همچنین معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در بازدید از کمربندی شهر بیله سوار با بیان اینکه ارتقای ایمنی جاده های شهرستان بیله سوار در اولویت اجرایی وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است افزود: با توجه به شبانه روزی بودن گمرک و پایانه مرزی و با توجه به اهمیت کمربندی در محورهای مواصلاتی این شهرستان تامین ایمنی جاده های این شهرستان از جمله ضروریات است.