مدیرعامل راه آهن روسیه گفت: با توجه به اهمیت برقی سازی راه آهن گرمسار-اینچه برون در افزایش ظرفیت حمل و نقل کریدور شمال-جنوب تلاش میکنیم این پروژه طبق قرارداد طی ۵۲ ماه به اتمام برسد.
اولگ بلازاروف افزود: طبق قرارداد امضا شده با راه آهن ایران، تلاش می کنیم این طرح را در چهار سال و چهار ماه به پایان برسانیم.
وی ادامه داد: با تکمیل این پروژه، روابط اقتصادی و تجاری بین کشورهای همسایه ایران توسعه می یابد.
مدیرعامل راه آهن روسیه با بیان اینکه «بدون شک با اجرای این پروژه، همکاری ما با راه آهن ایران توسعه می یابد.» گفت: همچنین امیدوارم این خط ریلی بتواند بر توسعه اقتصادی و مبادلات تجاری کشورهای حاشیه دریای خزر تاثیرگذار باشد.
روسیه ایمنی کامل خط ریلی گرمسار- اینچه برون را تضمین میکند
همچنین مدیرعامل شرکت بین المللی راه آهن روسیه در این مراسم گفت: خط ریلی گرمسار- اینچه برون یکی از مهمترین پروژه های ریلی برای حمل بارهای ترانزیتی در محور شرق دریای خزر است که از چهار استان ایران عبور می کند.
سرگئی پاولوف بیان کرد: ارتقای ایمنی یکی از مهمترین شاخص های این مسیر ریلی است و راه آهن روسیه با همه امکانات، ایمنی آن را به طور کامل تضمین می کند.
وی ادامه داد: پروژه برقی سازی خط ریل گرمسار- اینچه برون یکی از پروژه های مهم ما در ایران است که قطارهای حامل بار می توانند تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر روی آن حرکت و سالیانه ۱۰ میلیون تن بار را جابجا کنند.
به گفته این مسئول راه آهن روسیه این پروژه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی در کریدور شمال- جنوب بیش از ۹۰ تونل خواهد داشت.
پاولوف گفت: طبق قرارداد امضا شده، کارشناسان ایرانی در روسیه، ایران یا برخی کشورهای جهان آموزش های لازم را می بینند که می تواند تحولات بزرگی را در صنعت حمل و نقل ریلی ایران به وجود آورد.
وی افزود: برای تکمیل ناوگان این خط، ساخت ۲ کارخانه لوکوموتیوسازی و مرکز آموزش کارکنان در دستور کار قرار می گیرد تا بتوانیم نیازهای این پروژه را تامین کنیم.