مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران: دولت ایران سالانه بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در توسعه صنعت ریلی می کند و امیدوار است این امر منجر به رونق اقتصاد و صنعت حمل و نقل متکی به ریل و صرفه جویی انرژی در آن منجر شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، سعید محمدزاده در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه برقی سازی راه آهن گرمسار - اینچه برون افزود: امیدواریم با اجرایی شدن این پروژه ظرفیت کریدور شمال - جنوب بویژه در شرق خزر ارتقا یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ایران در زمینه ریل دو مزیت نسبی جدی در ایجاد اتصال روسیه به آبهای گرم و اتصال از طریق روسیه به اروپا دارد که از شرق و غرب خزر می گذرد و ایران برای ایجاد این دو کریدور پروژه هایی در دست دارد.
وی افزود: در شرق خزر ایجاد خط برقی گرمسار - اینچه برون و در غرب خزر اتصال رشت به آستارا و بنادر انزلی و امیرآباد موجب تکمیل کریدور شمال - جنوب می شود.
محمدزاده همچنین در جمع خبرنگاران در پایان این مراسم گفت: یکی از اهداف اجرای این پروژه انتقال دانش فنی لکوموتیوهای برقی به ایران بوده است و با اجرای قانون استفاده حداکثری از توان داخلی، تلاش خواهیم کرد تا دانش فنی این قطارها در کشور بوی شود.
وی همچنین درخصوص تمدید مجوز سیر قطارهای با عمر بالای سی سال گفت: انچه برای ما مهم بود ایمنی مسافران بود و قرار بود شرکتهای خصوصی نسبت به تعمیر نیمه عمر قطارهای بالای سی سال سن در زمان مقرر اقدام کنند اما برخی از این شرکتها بدلایل فنی یا مالی نتوانستند واگنهای بالای سی سال سن را تعمیر اساسی کنند که در این خصوص با توجه به فشاری که به ناوگان شرکتهای خصوصی وارد می شد، قرار شد با این شرکتها هماهنگی بیشتری در خصوص اخذ زمانبندی آنها برای تعمیرات و مساعدت با این شرکتها انجام شود.