رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالاهای ایرانی و در راستای سیاستهای راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای گسترش بازارهای صادراتی، نخستین مرکز بازاریابی و صادرات کالاهای ایرانی در عراق، همزمان با دهۀ کرامت، در بغداد افتتاح خواهد شد.
وی افزود: تا کنون موافقت با تأسیس این مرکز فقط برای ایران صادر شده و این مرکز، نخستین حضور دائم برای معرفی و ترویج کالای ایران در کشور عراق است.
بهزاد در خصوص ویژگیهای مرکز بازاریابی وصادرات کالاهای ایرانی در عراق اظهار داشت: در دسترس بودن به واسطۀ احداث در مرکز شهر بغداد، امکان عرضه و معرفی بیواسطه تولیدات ایرانی به طرف عراقی، امکان ارائه خدمات راهنمایی حقوقی، بازاریابی، مشاوره ، بیمه، استقرار نمایندگان تشکلهای تجاری عراق، انحصاری بودن مرکز با محوریت بخش خصوصی، انجام تبلیغات جمعی در رسانههای عراق ، حضور مداوم مدیران، بازرگانان و تجار عراقی برای مذاکره با شرکتهای ایرانی، مساعدت در رویههای ترخیص کالای مشارکت کنندگان در مرکز ، نیاز نداشتن به ثبت شرکت و موافقت برای احداث دفتر در مدت استقرار در مرکز ، برخورداری مرکز از امکان ایجاد ارتباطات بنگاههای اقتصادی با شرکتهای دولتی عراق و امکان در اختیار گذاشتن کانتر و یا غرفه با تخفیفات پلکانی از دیگر ویژگیهای منحصر به فرد این مرکز به شمار میآید.
وی گفت: این مرکز ویترین و نماد تولیدات فاخر ایرانی در بازار عراق است لذا در رابطه با مشارکت واحدهای متقاضی حضور شرکتهای توانمند و ممتاز در این مرکز مورد تأکید است .
رایزن بازرگانی ایران در عراقبا اشاره به حجم تقاضاهای واصله از استانهای مختلف برای معرفی محصولات صادراتی ایران به عراق اظهار داشت: این مرکز توانمند، بستری برای حضور موفق شرکتهای دارای استراتژی جهت توسعه صادرات به عراق است که انتظار میرود با مدیریت بخشهای دست اندرکار در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همکاری تشکلهای بزرگ صنعتی و بازرگانی ایران به صورت موثری برای پشتیبانی وتوسعه صادرات کالای ایرانی هدایت شود.
گفتنی است، اطلاعات لازم در خصوص جزئیات مرکز بر روی سایت www.iptcenter.ir قابل دسترس است.