به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از روزنامه گاردین ، اصلاحات در بخش آموزش و پرورش انگلیس به نابرابری و بي عدالتي در نظام مدارس این کشور دامن می زند.
بر اساس یک بررسی جدید ، مدارسی که نظام آموزشی آنها اصلاح شده است ، دانش آموزان از قشر فقیر را کمتر می پذیرند.
در این بررسی با ارزیابی تاثیر اقدامات بحث برانگیزی که از سال 2010 در مدارس انگلیس به اجرا درآمده، هشدار داده شده که این نظام موجب شده است مدارس و مدیران آنها منافع مدرسه را بر منافع دانش آموزان که معمولا آسیب پذیرتر هستند ترجیح دهند به طوري که برخی از مدارس در ثبت نام دانش آموزان شرایط خاصی را در نظر می گیرند. این نظام آموزشي در مدارس به معلمان نیز استرس زیادی وارد می کند.
نتيجه یک نظرسنجی نشان داد 60 درصد از مردم انگليس معتقدند نابرابری در مدارس که ناشي از سیاست های دولت مي باشد در حال گسترش است.
مدیران مدارس در این نظام جدید فرصت ها و اختیارات تازه ای به دست آورده اند. این بررسی درباره قدرتی که این نظام جدید به مدیران اقتدارگرای مدارس داده است، هشدار می دهد.