به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمد حسین محمدزاده در گفتگوی ویژه قرآنی درخصوص طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ در بخش خبری امروز اخبار قرآنی افزود: اطلاع رسانی و ویژه برنامه های شبکه های تلویزیونی و رادیویی این طرح 150 روزه همزمان با آغاز فصل تابستان و تیر آغاز شده است .
وی طرح 1452 را طرحی چند رسانه ای برشمرد و افزود: نام نویسی برای این طرح از طرق مختلف مکتوب ، دیداری ، شنیداری و فضای مجازی صورت می گیرد ضمن اینکه در شبکه قرآن و معارف سیما، سایت مجزایی بشارت 1452 وجود دارد و درگاه های مختلفی نیز برای ارتباط با مخاطبان درنظر گرفته شده است .
محمد زاده افزود : فضای اپلیکیشینی هم برای این طرح در نظر داریم که بارگذاری آن انجام شده است و به زودی معرفی می شود یکی از کارکردهای آن نام و کسب امتیاز برای هر کدام از شرکتکنندگان است که میتوانند در قرعهکشیهای متنوع این طرح شرکت کنند و جایزه نفر نخست یک خودروی داخلی است.
وی گفت: از فضاهای تبلیغی گسترده نیز استفاده شده است و انواع مسابقات و پیامکها برای اجرایی شدن این طرح در نظر داریم. امید است بتوانیم خانوادههای ایرانی را درگیر این طرح کنیم چرا که یکی از طرحهای بزرگ قرآنی برای حفظ و ترویج مفاهیم قرآن در جامعه است .
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما تصریح کرد :همه سعی و تلاشمان این است که ظرف دو هفته آینده پرونده جوایز دریافت نشده دوره های قبلی یعنی طرح 1449 ،1450 و 1451 بسته شود و جوائز معوقه به موسسات و برندگان این طرح پرداخت شود.
محمد زاده با اشاره به اینکه در این دوره ، سازمان ها و نهادهای مختلفی جوایز شرکت کنندگان را تقبل کرده اند،گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه بخش مهمی از جوایز این دوره را برای انگیزه دهی به شرکت کنندگان قبول کرده است و بسیاری از نهادهای دیگر نیز در این امر همکاری خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه سه فصله بودن این طرح در دوره زمانی تابستان، پائیز و زمستان موجب مشارکت بهتر می شود ، افزود: نقش محوری رسانه در انعکاس فعالیت ها و برنامه های در نظرگرفته برای مشارکت در این طرح در طول برگزاری آن هم در شبکه قرآن و معارف سیما و دیگر شبکه های سراسری رادیو و تلویزیون از دیگر ویژگی های این طرح است.
محمدزاده با اشاره به تاکید رئیس رسانه ملی برای کمک به اجرای این طرح افزود: علاوه بر شبکه های رادیویی به ویژه رادیو قرآن و همه شبکه تلویزیونی به ویژه شبکه قرآن و معارف سیما، همه شبکه های مراکز 31 گانه کشوری در فعالیت های اطلاع رسانی و انعکاس و اجرای این طرح مشارکت خواهند داشت .
وی یکی از امتیازات این طرح را پیش بینی برای مشارکت چند میلیونی مردم دانست و گفت: ارتباط مخاطبان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در این طرح در فصل تابستان به صورت خطی خواهد بود و با ادامه این طرح در سال تحصیلی که ارتباط از طریق فضای آموزشی و همچنین مسئولان نهادهای مرتبط به صورت مثلثی خواهد بود که همین امر از امتیازات خوب طرح 1452 است .
این مدیر رسانه ای ادامه داد: قطعا این طرح یکی از راه های تحقق تربیت 10 میلیون حافظ قرآن خواهد بود و در ادامه این طرح ، بانک اطلاعاتی جامع و کاملی برای حافظان قرآن کریم حاصل خواهد شد و آغاز راه برای ورود به حفظ کل قرآن از طریق حفظ جزء سی ام باز خواهد شد .
وی افزود: فضای اپلیکیشینی هم برای این طرح در نظر داریم که بارگذاری آن انجام شده است و به زودی معرفی می شود. یکی از کارکردهای آن نام و کسب امتیاز برای هر کدام از شرکتکنندگان است که میتوانند در قرعهکشیهای متنوع این طرح از جمله جایزه نفر اول که یک خودروی داخلی است، شرکت کنند .
محمد زاده ابراز امیدواری کرد با توجه به فضاهای تبلیغی گسترده و انواع مسابقات و پیامکها که برای اجرایی شدن این طرح در نظر گرفته شده، امید است بتوانیم خانوادههای ایرانی را درگیر این طرح کنیم چرا که یکی از طرحهای بزرگ قرآنی برای حفظ و ترویج مفاهیم قرآن در جامعه است .
این طرح از ۱۱ سال پیش با عنوان ۱۴۴۱ آغاز شد و منظور از «بشارت ۱۴۵۲» این است که ۱۴۵۲ سال از نزول قرآن کریم تا به امسال گذشته است.
ماه رمضان و تابستان سال ۹۶ با عنوان بشارت ۱۴۵۱ با محوریت ۲ سوره «ملک» و «واقعه» به اجرا درآمد و با استقبال عموم مردم، دستگاهها و نهادهای فرهنگی کشور روبرو شد و امسال نیز با محوریت سوره های جزء سی ام در کشور اجرایی می شود.
نهادهایی از جمله رسانه ملی و شبکههای رادیو و تلویزیون، شورای عالی قرآن، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اتحادیه تشکل های قرآن و عترت، ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان قرآن سپاه محمد رسول الله (ص) و اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و امور خیریه در این طرح مشارکت دارند .