به گزارش
خبرگزاری صداوسیما به نقل از سایت شهرداری تهران ،سید نواب حسینی منش با اشاره به بخشنامه معاون حملونقل ترافیک شهرداری تهران مبنی بر "ممنوعیت تردد اتوبوسهای دودزا و فاقد معاینه فنی"، اظهار کرد: براساس این بخشنامه اتوبوسهای شرکت واحد اتوبوسرانی نیز باید به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کنند.
وی افزود : تنها نیمی از 4 هزار اتوبوس فعال شرکت واحد که بیشتر بی.آر. تی هستند، به مراکز معاینه فنی تهران و تعداد زیادی از اتوبوسهای فرسوده به مراکز اقماری اطراف تهران مراجعه میکنند که براساس این بخشنامه اتوبوسهای شرکت واحد اتوبوسرانی ملزم شدند که تنها به دو مرکز معاینه فنی تهران مراجعه کنند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه از این پس آلایندگی تمام اتوبوسها با یک خط کش و معیار سنجش میشود، عنوان کرد: میزان مردودی اتوبوسها در مرکز معاینه فنی تهران 20 درصد است اما پیشبینی میشود با مراجعه اتوبوسهای فرسوده به این مراکز، میزان مردودیها افزایش یابد.
وی ادامه داد: در بازه زمانی سهماهه تعیینشده تمام ظرفیت و تلاش خود را به کار میبندیم؛ چراکه نیروها ظرفیت دارند که با افزایش مراجعه بهصورت دو شیفت خدماترسانی کنند تا بتوانیم با سختگیری بیشتر اجازه فعالیت را به خودروهای سالمتر بدهیم.
لازم به ذکر است که معاون حملونقل ترافیک شهرداری تهران با صدور بخشنامهای مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی را موظف کرده است که تمامی اتوبوسهای عمومی و خصوصی وابسته به این شرکت در اسرع وقت بهصورت ضربتی مورد بازدید و معاینه فنی قرار گیرند.
براساس این بخشنامه از ابتدای مهرماه 1397 از تردد همه اتوبوسهای فاقد معاینه فنی معتبر جلوگیری خواهد شد. همچنین حداقل 10 درصد از ناوگان شرکتهای خصوصی و 50 درصد از اتوبوسهای بی آر تی، قبل از مهرماه باید به فیلتر دوده مجهز شده باشند.
احداث مسیر موقت دوچرخه در بلوار میرداماد
شهردار منطقه 3 گفت: به منظور تشویق شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه غیر موتوری، مسیر موقت دوچرخه سواری در بلوار میرداماد احداث شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، مصطفی سلیمی شهردار این منطقه درباره راهاندازی مسیر موقت دوچرخه سواری در بلوار میرداماد گفت: با توجه به شیب طولی مناسب محدوده، این مسیر برای دوچرخه سواری انتخاب شده است.
وی ادامه داد: با استفاده شهروندان از خودروی شخصی در سفرهای روزانه، میزان آلودگی هوا افزایش یافته است که در این زمینه باید وسایل نقلیه غیر موتوری از جمله دوچرخه جایگزین خودرو شود.
سلیمی افزود: با مشارکت شهروندان میتوان فرهنگ استفاده از دوچرخه سواری را رواج داد تا آسمان آبی، زمین پاک در شهر تهران به واقعیت تبدیل شود، ضمن اینکه با توجه به اهمیت نقش دوچرخه در کاهش بار ترافیکی معابر و آلودگی هوا، بخشی از اعتبارات به احداث مسیرهای دوچرخه و ایمن سازی آنها اختصاص می یابد تا با فراهم کردن زیرساخت های لازم بتوانیم شهروندان را بیش از پیش به استفاده از این وسیله در ترددهای درون شهری ترغیب کنیم.
شهردار منطقه 3 گفت : شهروندان در ترددهای درون شهری خود از دوچرخه استفاده کنند زیرا با کمک به کاهش بار ترافیکی معابر و آلودگی هوا، زمان کمتری برای سفرهای درون شهری خود صرف می کنند.
وی خاطرنشان کرد : این مسیر دوچرخه به طول تقریبی 100 متر مربع در بلوار میرداماد حد فاصل میدان میرداماد تا خیابان آفریقا در ضلع شمالی لاین کندرو احداث شده تا تردد دوچرخه سواران تسهیل یابد.