گزینش روانی کادر آموزشی و پرورشی مدارس باید در کنار گزینش علمی و عقیدتی جدی گرفته شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ به نقل پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به مغفول ماندن موضوع تربیت در مدارس و بیتوجهی به جایگاه معلمان تربیتی و پرورشی گفت: سیاست گذاریهای اشتباه در آموزش و پرورش تا جایی پیش رفت که حتی در دورهای بحث حذف و ادغام معاونت تربیتی نیز پیش آمد و بسیاری از مدارس اعلام کردندکه به معلمان پرورشی و تربیتی نیاز ندارند.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گسترش مدارس غیرانتفاعی به صلاح نظام آموزشی کشور ندانست و افزود: یکی از دلایل رشد آسیبهای بزرگ تربیتی گسترش این مدارس بدون گزینش مناسب معلمان و دیگر کارکنان و قرار نگرفتن در چارچوب صددرصدی نظام آموزشی و تربیتی کشور است.
سیدمحمدجواد ابطحی با بیان اینکه بسیاری از دانشآموزان این مدارس توانمندی علمی کافی را ندارند چراکه به واسطه پرداخت شهریه به راحتی نمره دریافت میکنند، گفت: چشم و هم چشمیهایی در میان دانشآموزان و والدین این مدارس برای نشان دادن موقعیت اجتماعی، مالی و... وجود دارد که اساسا دانشآموزان را از مسیر صحیح زندگی دور کرده است.
وی با تاکید بر اینکه طبق نظام آموزشی اسلامی مدارس غیرانتفاعی باید حذف شوند و تمامی مدارس خدمات آموزشی و تربیتی یکسانی ارائه دهند، افزود: کمیسیون اصل 90مجلس قصد دارد با ورود به اتفاقات اخیر رخ داده در آموزش و پرورش عملکرد آموزشی و تربیتی دستگاههای مختلف این وزارتخانه را به طورکل مورد بررسی و آسیبشناسی قرار دهد.