به گزارش سرويس بين الملل
خبرگزاري صداوسيما، شرکت آمریکایی ویزا کارت روز شنبه بابت مشکل رایانهای که روز جمعه در ارائه خدمات پرداخت این شرکت در کشورهای اروپایی به وجود آمده بود، عذرخواهی کرد.
مشکلی که روز جمعه برای شرکت ویزاکارت در ارائه خدمات پرداخت در کشورهای اروپایی پیش آمد موجب شد هزاران مشتری این شرکت در کشورهای مختلف اروپایی نتوانند خریدهای خود را با کارت انجام دهند.
اهمیت این موضوع زمانی بیشتر نمایان شد که آل کلی مدیر کل این شرکت آمریکایی تصمیم گرفت شخصا بابت مشکل به وجود آمده از مشتریان اروپایی خود عذرخواهی کند.
در بیانیهای که روز شنبه توسط مدیرکل شرکت ویزاکارت منتشر شد، آمده است:" هدف اصلی ما این است به گونهای عمل کنیم که خدمات پرداخت ویزاکارت به طور منظم بیست و چهار ساعت شبانه روز و سیصد و شصت و پنج روز سال ادامه داشته باشد، اما هنوز نتوانسته ایم به طور کامل به این هدف دست پیدا کنیم. "
مدیرکل ویزاکارت بابت مشکلی که برای شرکت پیش آمده و موجب اختلال در کار مشتریان اروپایی شرکت شده بود از همه شرکا و دارندگان کارتهای این شرکت عذرخواهی کرد و در عین حال خاطر نشان ساخت که این مشکل ناشی از یک حمله سایبری یا دسترسی غیرقانونی به اطلاعات شرکت نبوده است.
از صبح روز شنبه سیستمهای پرداخت ویزاکارت در کشورهای اروپایی عملکرد عادی خود را از سر گرفتند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، اختلال به وجود آمده برای ویزاکارت در روز جمعه اختلالات زیادی در چندین کشور اروپایی به دنبال داشت و موجب شد هزاران مشتری اروپایی نتوانند از کارتهای این شرکت در صندوق پرداخت فروشگاهها استفاده کنند. این مشکل بیشتر در انگلیس احساس شد چرا که طبق اعلام انجمن تجاری انگلیسی "یو کی فاینانس" UK Finance نود و هفت درصد از کارتهای خرید رایج در گردش پولی این کشور متعلق به شرکت ویزاکارت است.
ویزاکارت یک شرکت چندملیتی خدمات مالی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در فوستر سیتی ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. این شرکت خدمات و تسهیلات مبادلات مالی الکترونیکی به کشورهای مختلف جهان ارائه میکند و این کار عمدتا از طریق کارتهای اعتباری و کارتهای نقدی با نشان تجاری ویزا انجام میشود.