دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت گفت: نخستین جلسه مجازی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در قالب تیمهای ارزیاب، و همکاران ستاد طرح تحول تشکیل شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ عطاالله پور عباسی با بیان اینکه برنامههای اقدام بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به ۳ سطح ستادی، کلان منطقه و دانشگاهی تقسیم شده است از برنامه ریزی برای پایش مراحل اجرایی سخن گفت و افزود: هدف این است که ارزیابی در این سطح به شیوه کیفی انجام شود و ارزیابی کمی این برنامههای اقدام نیز از طریق سامانه آتنا صورت پذیرد.
وی به تشریح فرمهای ارزیابی کیفی پرداخت و گفت: در مرحله ارزیابی کیفی از ارزیابان میخواهیم که وضعیت روند تحقق را به صورت کیفی بررسی کنند.
پورعباسی از ۲ مرحلهای بودن این ارزیابی کیفی خبر داد و افزود: مرحله یک این ارزیابی، یک مرحله ارزیابی درونی است و مرحله ۲ یک ارزیابی بیرونی است که از مناطق میخواهیم تا به صورت متناظر یکدیگر را ارزیابی کنند و در نهایت، همه نتایج به ستاد منتقل میشود تا بررسی نهایی انجام شود.
دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت با اشاره به اینکه مرحله ارزیابی درونی تا پایان خرداد انجام خواهد شد، گفت: برای ماه تیر، بازدید منطقهای تنظیم میشود و تیمهای ارزیابی تا آخر تیر مناطق را ارزیابی میکنند.
پورعباسی با بیان اینکه ارزیابیهای منطقهای در بازههای زمانی ۳ ماهه انجام خواهد شد، افزود: مرحله دوم و سوم این ارزیابی در ماههای مهرو دی انجام خواهد شد.
دبیر ستاد تحول و نوآوری با اشاره به اینکه شاخصهای برنامههای عملیاتی به قوت خود باقی خواهد بود و پیش میرود، گفت: الگوی برنامههای کیفی، منافاتی با برنامههای عملیاتی ندارد، اما از آنجا که برنامههای عملیاتی فقط با شاخص کمی انجام میشود به شاخص کیفی هم به طور موازی نیاز دارد.
در پایان پورعباسی با اشاره به اینکه این نخستین تجربه ارزیابی کیفی برنامههای اقدام بستههای تحول و نوآوری است از دانشگاهها و کلان مناطق، درخواست همکاری و ارائه نظر نمود تا با بررسی مشکلاتی که در زمان انجام کار مشخص میشود، اصلاحات و برنامهریزی لازم در ستاد انجام شود.
وی همچنین نشانی ایمیل ستاد Rasad.tahavol@gmail.com را برای حل مشکلات، سؤال یا ابهام درباره ارزیابی کیفی در اختیار تیمهای ارزیاب منطقهای قرار داد تا برنامه با حداقل مشکلات پیش برود.