مدیر فناوری اطلاعات شرکت ملی گاز، از راهاندازی پورتال سامگ (سامانه امور مشترکان شرکت ملی گاز) تا سه ماه آینده با هدف کاهش مراجعات حضوری مشترکان خبر داد.
وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه پیشبینی شده تا مراجعات حضوری مردم به دستگاههای دولتی ۱۲,۵ درصد کاهش و معاملات الکترونیک هر سال، ۷.۵ درصد افزایش یابد، اظهار کرد: این اقدام سبب شفافیت بیشتر و ارتقای نظام سلامت اداری خواهد شد.
نوریان با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران با هدف خدمترسانی به مردم در بستر دولت الکترونیک گامهای موثری برداشته است، تاکید کرد: شرکت ملی گاز با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات، پورتال سامگ (سامانه امور مشترکان شرکت ملی گاز) را تا سه ماه آینده در بستر دولت همراه راهاندازی خواهد کرد تا ضمن کاهش مراجعات حضوری مشترکان، ۲۲ فرآیند خدمات به مشتریان با استفاده از همین سامانه ارائه شود.
به گفته وی، اکنون در بعضی از استانهای کشور با توجه به ضریب نفوذ اینترنت و فناوری اطلاعات، مبادلات الکترونیکی و پرداخت قبوض تا سقف ۷۰ درصد افزایش یافته و در بعضی دیگر از استانها، میزان نفوذ و پوشش کمتر است.