رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: تمرکز به امر سرمایه گذاری برای تولید محصولات مورد نیاز بازار عراق موجب پایداری و مدیریت برند کالاهای ایرانی خواهد بود.
وی با اشاره به فرصتهای سرمایه گذاری متعدد در عراق افزود: فرصتهای سرمایهگذاری با اولویت ساخت و ساز، کشاورزی، توریسم، مسکن، ارتباطات و در عراق وجود دارد و بازار 38 میلیون نفری عراق همچنان فرصت بینظیری برای تولید و فروش کالاست.
بهزاد گفت: تغییر لایه های تقاضا در مردم عراق و افزایش طبقه متوسط، نیاز به خدمات و تولیدات جدید را میافزاید که با بهبود وضعیت امنیتی و استقرار ثبات در عراق این دوره توسعه آغاز خواهد شد.
رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود: از 10 میلیون نفر جمعیت جوان عراق، 35% دارندگان مدارک دانشگاهی و فنی هستند و اقدامات مشترک برای انجام همکاری های حرفه ای برایرونق تولید موجب ایجاد مزیت در تولید و عرضه محصول میشود.
وی گفت: دستمزد نیروی مهندسی و نیروی کار در عراق بطور میانگین 80% از سایر کشورهای عربی و اروپایی ارزانتر است و این در حالی است که اعمال امتیازات معافیت از مالیات و عوارض از جذابیتهای سرمایه گذاری در این کشور است.
رایزن بازرگانی ایران در عراق، ایجاد شرکتهای محلی در عراق را گزینه خوبی در تسهیل روند و انتقال اصول قانونی و ایجاد روابط مؤثر بانکی دانست که با حضور مستقیم واحدهای توانمند تولیدی قابل تحقق است.