به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ فضل الله شیری گفت: در مورد رسیدگی به شکایات تخلفات راهنمایی و
رانندگی دو فرآیند وجود دارد که در فرایند اول اعتراض به قبض جریمه است.
وی افزود: درصورتیکه فرد به برگ جریمه اعتراض داشته باشد باید به مرکز اجرائیات مراجعه و موضوع شکایت خود را در مطرح کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
رئیس پلیس راهور استان اظهار داشت: در فرایند دوم اگر فردی نسبت به صورت وضعیت تخلفات اعتراض داشته باشد ابتدا باید به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه و در خواست اعتراض دهد.
سرهنگ شیری یادآور شد: این درخواست از طریق سیستم به مرکز اجرائیات کل کشور ارسال میشود و این مرکز برابر قانون حداکثر ۲۴ ساعت باید موضوع را رسیدگی و پاسخ دهد که البته این رسیدگی معمولا در کمتر از چند ساعت صورت میگیرد.
وی در ادامه گفت: در این مرحله اگر متقاضی قانع شد نسبت به پرداخت جریمه اقدام میکند، ولی در صورتیکه قانع نشده باشد میتواند به واحد رسیدگی پلیس راهور مراجعه نمایدکه در این واحد یک کارشناس پلیس راهور و یک قاضی مستقر بوده و تخلفات را بررسی و حکم نهایی در این مورد را قاضی صادر میکند.
سرهنگ شیری تصریح کرد: در این مرحله رای صادر شده قطعی بوده و قابل اعتراض نیست.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همچنین در مورد مهلت اعتراض به خلافی و یا قبوض جریمه صادر شده اظهار داشت: ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مهلت اعتراض را ۶۰ روز از تاریخ مندرج در قبض یا تاریخ ابلاغ شده در قبض جریمهای که به اطلاع راننده میرسد، تعیین نمودهاست.
وی تصریح کرد: در صورتی که متخلف در مهلت قانونی ذکر شده اعتراض خود را تسلیم ننماید یا ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ رای واحد رسیدگی، جریمه را پرداخت نکند باید جریمه را ۲ برابر مبلغ مندرج در قبض جریمه بپردازد.
سرهنگ شیری در پایان گفت: رانندگان و مالکین خودروها میتوانند با مراجعه به سایت ۱۲۰ و یا مراکز پلیس ۱۰+ قبل از اتمام مهلت قانونی اعتراض، مراجعه نمایند واز میزان جرائم رانندگی خود مطلع شوند.