نداشتن شانه، خط كشي و نبود علائم هشدار دهنده مناسب، مهمترين خطرات جاده های شهرستان سیمرغ از نگاه رانندگان است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، يكي از اساسي ترين محورهاي آباداني در هر منطقهاي وجود راههاي ارتباطي مناسب است كه ورود عاملهاي توسعه را تسهيل ميكند. در همين راستا بيستمين شهرستان جديد التاسيس مازندران، نيازمند توجه جدي مسئولان است.
92 كيلومتر از راه هاي ارتباطي مازندران در شهرستان سيمرغ واقع شده كه به 5 شهرستان قائمشهر، جويبار، ساري، بابل و بابلسر راه ارتباطي مستقيم دارد.
اگرچه جاده هاي سيمرغ مدتي است مورد توجه مسئولان قرار گرفت و اين نويد بخش آيندهاي درخشان در توسعه اين شهرستان است، اما اين روزها سرعت اجراي تعريض محورهاي مواصلاتي كياكلا به بهنمير مورد گلايه مردم اين شهرستان قرار دارد و در محور بابل نيز با وجود خاك برداري حريم جاده از سمت بابل، اما سرعت آن به قدري كند است كه هنوز وارد حريم سيمرغ نشده است.
همچنين پل فلزي سرپل كياكلا نيز با قدمت طولاني، عرض كم و نداشتن گذرگاه مناسبي براي عبور و مرور عابرين پياده، از جمله خطرات جدي رفت و آمد در اين مسير است.
با وجود اينكه ايمن سازي و چهاربانده شدن راه هاي مواصلاتي سيمرغ نقش بسزايي در كاهش طول راه و ترافيك شهرهاي همجوار نيز دارد، اما مردم اين شهرستان از تزريق قطره چكاني اعتبارات به اين پروژه ها گلايه دارند.
نداشتن شانه، خط كشي و نبود علائم هشدار دهنده مناسب، مهترين خطرات اين محورها از نگاه رانندگان است.
مونا محمدي، رئيس اداره راه و شهرسازي قائمشهر و سيمرغ گفت: 23 كيلومتر از راه ارتباطي سيمرغ با شهرستانهاي همجوار و 69 كيلومتر نيز راه روستايي است.
وي افزود: پروژه سيمرغ به بهنمير به طول 5 كيلومتر نخستين بار در استان از روش بتن غلطكي در حال انجام است كه بيش از 50 درصد پيشرفت فيزيكي دارد اما هم اكنون مشكل اعتباري دارد كه نيازمند حمايت مسئولان استاني و شهرستاني است تا با سرعت بيشتري اين پروژه ها را به انجام برسانيم.
تعریض این محور در شهریور ماه 95 آغاز شده و هم اکنون بیش از 2 ماه به صورت کاملا مسکوت مانده است که در همین حین تصادفات زیادی رخ داده که منجر به جان باختن تعدادی از اهالی و مسافران شده است.